Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130300106406ARAPÇA IV Seçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Amaç, öğrencinin bilgilerini ana kaynaklarından doğru bir şekilde okumasını sağlamasına, Arapça yazılmış kaynaklardan araştırma yapmasına, klasik ve modern metinleri okuyup anlamasına, kendisini Arapça ifade edebilmesine yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
3Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
4Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir
5Arap dili ve dilbilgisinin özellikleri hakkında temel bilgilere sahip olur.
6Araştırma yapmak için sözlük yardımıyla kaynak eserlerde araştırma yapma becerisini kazanır.
7Gördüğü konularla ilgili Arapça cümleleri Türkçe cümlelere çevirir.
8Gördüğü konularla ilgili Türkçe cümleleri Arapçaya çevirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Arap dilinin özellikleri, Arap alfabesini okuma ve yazma, değişik diyalog metinleri ve pratiği, cümle ve çeşitleri, isim ve çeşitleri, fiillerin çeşitleri kullanımları ve irabı, sarf ve nahiv hakkında genel bilgi, harfi cer, muzafun ileyh, sıfat, müsenna ve cemilerin irabı, zamirler ve irabı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Metin okuma, Mebni fiiller (emir fiil-mazi fiil)okuma, anlatım, tartışma
2Metin okuma, Fiil-i muzarinin irabıokuma, anlatım, tartışma
3Metin okuma, İsm-i mevsul, Müsennaokuma, anlatım, tartışma
4Metin okuma, Soru edatları, Tesniye ve Cemi müzekker nununun düşmesiokuma, anlatım, tartışma
5Metin okuma, Cemi teksir, Cemi müennesi salimokuma, anlatım, tartışma
6Metin okuma, 3-10 arası sayıların temyiziokuma, anlatım, tartışma
7Metin okuma, Fiili muzarinin cezm edilmesi, Marife ve Nekraokuma, anlatım, tartışma
8Ara Sınav
9Metin okuma, İnne ve enne, Muttasıl zamirlerokuma, anlatım, tartışma
10Metin okuma, Mekan zarfı, Sahih ve illetli fiillerokuma, anlatım, tartışma
11Metin okuma, Zaman zarfı, Beş fiilokuma, anlatım, tartışma
12Metin okuma, 11-99/100,1000 sayılarının temyizi, Münadaokuma, anlatım, tartışma
13Metin okuma, Beş isim, Halokuma, anlatım, tartışma
14Metin okuma, Nasb, Cezm ve Cer edatlarıokuma, anlatım, tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
EL-ARABİYYE BEYNE YEDEYK (KOMİSYON) ARAPÇA-TÜRKÇE SÖZLÜK (SERDAR MUTÇALI), ARAPÇA DİLBİLGİSİ (MEHMET MAKSUDOĞLU) ARAPÇA DİLBİLGİSİ NAHİV (MERAL ÇÖRTÜ) ARAPÇA DİLBİLGİSİ SARF (MERAL ÇÖRTÜ) ARAPÇA-TÜRKÇE SÖZLÜK (KADİR GÜNEŞ)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ6             
ÖÇ7             
ÖÇ8             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr