Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130300103109HİNDİSTAN TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ Seçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hindistan'da Türk varlığının yüzyıllar öncesine dayandığını öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Mustafa ÖZYÜREK
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
3Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
4Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir
5Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
6Hindistan coğrafyasını ve kültürünü tanıtır
7Hindistan’da kurulan Türk asıllı devletleri anlatır
8Türk kültürü ve Hint kültürü arasında karşılaştırma yapar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hindistan'da Türk varlığının tesisinden başlayarak, Kuşanlar, Akhunlar, Gurlular dönemini anlatarak Gaznelilerin bölgeye yaptıkları akınlar ve Dehli Türk Sultanlığı teferruatlı bir şekilde ele alınır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hindistan’ın coğrafi konumu ve jeopolitik önemi.okuma, anlatım, tartışma
2Hindistan'ın eski çağı.okuma, anlatım, tartışma
3Hindistan'da Türk varlığı.okuma, anlatım, tartışma
4Hindistan'da Kuşan ve Akhunlar.okuma, anlatım, tartışma
5Gaznelilerin bölgeye akınları ve Gurlular.okuma, anlatım, tartışma
6Muizziler.okuma, anlatım, tartışma
7Kutbiler.okuma, anlatım, tartışma
8Ara Sınav
9Balabanlılar.okuma, anlatım, tartışma
10Kalaçlar.okuma, anlatım, tartışma
11Tuğluklar.okuma, anlatım, tartışma
12Seyyidiler.okuma, anlatım, tartışma
13Timur'un Hindistan seferi.okuma, anlatım, tartışma
14Değerlendirme ve sonuçokuma, anlatım, tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kulke Hermann, Dietmar Rothermund, Hindistan Tarihi, İstanbul, 2001 Bayur, Yusuf Hikmet, Hindistan Tarihi, I-II-III, Ankara, 1987 Salim Cöhce, Dehli Türk Sultanları Tarihi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ6             
ÖÇ7             
ÖÇ8             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr