|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300103109 | HİNDİSTAN TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hindistan'da Türk varlığının yüzyıllar öncesine dayandığını öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Mustafa ÖZYÜREK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Hindistan coğrafyasını ve kültürünü tanıtır | 7 | Hindistan’da kurulan Türk asıllı devletleri anlatır | 8 | Türk kültürü ve Hint kültürü arasında karşılaştırma yapar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hindistan'da Türk varlığının tesisinden başlayarak, Kuşanlar, Akhunlar, Gurlular dönemini anlatarak Gaznelilerin bölgeye yaptıkları akınlar ve Dehli Türk Sultanlığı teferruatlı bir şekilde ele alınır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hindistan’ın coğrafi konumu ve jeopolitik önemi. | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Hindistan'ın eski çağı. | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Hindistan'da Türk varlığı. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Hindistan'da Kuşan ve Akhunlar. | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Gaznelilerin bölgeye akınları ve Gurlular. | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Muizziler. | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Kutbiler. | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Balabanlılar. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Kalaçlar. | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Tuğluklar. | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Seyyidiler. | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Timur'un Hindistan seferi. | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Değerlendirme ve sonuç | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kulke Hermann, Dietmar Rothermund, Hindistan Tarihi, İstanbul, 2001
Bayur, Yusuf Hikmet, Hindistan Tarihi, I-II-III, Ankara, 1987
Salim Cöhce, Dehli Türk Sultanları Tarihi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|