|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300103107 | BİZANS TARİHİ - I | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin İstanbul’un kuruluşundan Konstantinos (1025-1028) dönemine kadar Bizans İmparatorluğu’nun siyasî tarihini özetleyebilme, Bizans Devleti’nin bir parçası olarak kurulduğu Batı Roma İmparatorluğu ile ortak / farklı yönlerini değerlendirebilme, Bizans İmparatorluğu’nun dünya tarihindeki yerini ve etkilerini sorgulayabilmesini sağlamaktır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Gonca SUTAY | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | İstanbul’un kuruluşundan Konstantinos (1025-1028) dönemine kadar Bizans İmparatorluğu’nun siyasî tarihini özetleyebilme | 7 | Bizans Devleti’nin bir parçası olarak kurulduğu Batı Roma İmparatorluğu ile ortak / farklı yönlerini değerlendirebilme | 8 | Bizans İmparatorluğu’nun dünya tarihindeki yerini ve etkilerini sorgulayabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bizans İmparatorluğunun kuruluşundan Latin egemenliğine kadar geçen süreçte diğer devletlerle olan münasebetlerinin incelenmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersle ilgili bibliyografya tanıtımı | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | İstanbul’un kuruluşu, Bizans’ta imparatorluk kavramı, imparator – Ortodoks kilisesi ilişkisi | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Arkadius (395-408) döneminden I. Justinus (518-527) dönemine kadar | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | I. Justinus (518-527) dönemi | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | II. Justinus (565-578) döneminden Phokas (602-610) dönemine kadar | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Herakleos (610-641)döneminden II. Justinianus (685-695) devrine kadar | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Leontius (695-698) döneminden III. Theodosius (715-717) dönemine kadar | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | III. Leon (717-741) dönemi ve ikonoklazm | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | V. Konstantinus (741-775) döneminden VI. Konstantinus (780-797) dönemine kadar | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Irene (797-802) döneminden I. Mikail Rangabe (811-813) dönemine kadar | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | V. Leon (813-820) döneminden III. Mikail (842-867) dönemine kadar | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | I. Basileos (867-886) döneminden VII. Konstantinos (913-959) dönemine kadar | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | I. Romanos Lakapenos (920-944) döneminden II. Nikephoros Phokas (963-969) dönemine kadar. I. Ioanes Çimiskes (969-976) döneminden VIII. Konstantinos (1025-1028) dönemine kadar. | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ostrogorsky, Bizans Devleti Tarihi 2. Charles Diehl, Bizans İmparatorluğu Tarihi 3. Cyril Mango, Bizans Yeni Roma İmparatorluğu 4. Paul Lemerle, Bizans Tarihi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|