|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300103106 | ARAPÇA - I | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Arapça gramer konularını bir bütün olarak öğrenciye kavratmak ve metinlerde uygulamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 3 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 4 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 5 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 6 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 7 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 8 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 9 | Nida üslubunu metinlerde kullanır ve bulur | 10 | Nida üslubunu metinlerde kullanır ve bulur | 11 | İsm-i fâilleri cümlede kullanır | 12 | İsm-i fâilleri cümlede kullanır | 13 | Mübalağa sigalarını cümlede kullanır | 14 | Mübalağa sigalarını cümlede kullanır | 15 | Sıfat-ı müşebbeheleri cümlede kullanır | 16 | Sıfat-ı müşebbeheleri cümlede kullanır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Arap dilinin karakteristik özelliklerinin tanıtımı. Arap alfabesinde geçen harfler ve telaffuz yerleri ve şekilleri. Arapça’da cümle çeşitleri ve cümle kuruluşu. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Nida harfleri, münada ve irabı, tâbiu?l münada | Okuma, kritize etme | | 2 | Seçme metin | Okuma, kritize etme | | 3 | Nüdbe, İstiğase | Okuma, kritize etme | | 4 | Seçme metin | Okuma, kritize etme | | 5 | Seçme metin | Okuma, kritize etme | | 6 | Seçme metin | Okuma, kritize etme | | 7 | Âmil-ma?mûl ve amel kavramları | Okuma, kritize etme | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İsm-i fâil ve ameli, mübalaga sigaları ve ameli | Okuma, kritize etme | | 10 | İsm-i mef?ûl ve ameli | Okuma, kritize etme | | 11 | Seçme metin | Okuma, kritize etme | | 12 | Sıfat-ı müşebbehe ve ameli İsm-i tafdil ve ameli | Okuma, kritize etme | | 13 | Seçme metin | Okuma, kritize etme | | 14 | Masdar ve ameli | Okuma, kritize etme | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Sarf, İstanbul 2001
M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Nahiv, İstanbul 1998
Yusuf Uralgiray, İlk ve ileri dilbilgisi, yy, 1986
Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Alan Çalışması | 8 | 2 | 16 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ16 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|