Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130701606111HASSAS TARIM TEKNİKLERİSeçmeli365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; Hassas Tarımın temel yaklaşımını kavramalarını, ilgili donanım ve yazılımları tanımalarını ve kullanmalarını, uygulama haritalarının üretilmesini ve kullanımını, karar vermede verileri etkin olarak kullanmalarını ve dünya genelinde Hassas Tarım uygulamaları ile ilgili bilgi birikimi edinmelerini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Küresel konum belirleme sistemlerini ve bu sistemlerin Hassas Tarımda kullanımını kavrayabilme.
2Tarla ve bitkiye ait özelliklerin ölçülmesini, haritalanmasını ve ilgili donanımların ve yazılımların kullanımını kavrayabilme.
3Coğrafi Bilgi Sistemlerini ve bu sistemlerin kullanımını kavrayabilme.
4GPS güdümlü uygulamalar (Auto steering vd.)
5Hassas Tarımın ekonomik ve çevresel açılardan değerlendirilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Küresel konum belirleme sistemleri, Coğrafi bilgi sistemleri, verim ölçüm ve haritalama sistemleri, Tarımsal üretimde değişkenlik kavramı, heterojiniteyi dikkate alan örnekleme yöntemleri ve araçları, toprak elektirksel geçirgenliği, uzaktan algılama, değişken düzeyli uygulama teknolojisi, değişken düzeyli uygulama haritaları ve yazılımlaları, GPS destekli dümenleme sistemleri, Tarım robotları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, Hassas Tarıma genel bir bakış, Hassas Tarımın Prensipleri
2Küresel konum belirleme sistemleri (GPS, DGPS, RTK GPS),
3Coğrafi Bilgi Sistemleri
4Verim ölçümü ve haritalama sistemleri
5Konumsal değişkenlik, örnekleme yöntem ve araçları (toprak, bitki vd.)
6Toprak elektriksel geçirgenliği
7Toprak elektriksel geçirgenliği
8ara sınav
9Uzaktan algılama (elektromanyetik spektrum, spektral yansıma)
10Değişken düzeyli uygulama teknolojisi
11Değişken düzeyli uygulama haritaları ve haritalama yazılımları
12GPS güdümlü uygulamalar (Auto steering vd.)
13Hassas Tarımın ekonomik ve çevresel açılardan değerlendirilmesi
14Tarla robotları
15final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Morgan M. and D. Ess. 2003. The precision-farming guide for agriculturists. 2nd Ed. John Deere Publishing. Moline, Illinois, USA
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz111
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Quiz için Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)161
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ13                   
ÖÇ22                   
ÖÇ33                   
ÖÇ42                   
ÖÇ54                   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr