Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130701606111 | HASSAS TARIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin; Hassas Tarımın temel yaklaşımını kavramalarını, ilgili donanım ve yazılımları tanımalarını ve kullanmalarını, uygulama haritalarının üretilmesini ve kullanımını, karar vermede verileri etkin olarak kullanmalarını ve dünya genelinde Hassas Tarım uygulamaları ile ilgili bilgi birikimi edinmelerini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Küresel konum belirleme sistemlerini ve bu sistemlerin Hassas Tarımda kullanımını kavrayabilme. | 2 | Tarla ve bitkiye ait özelliklerin ölçülmesini, haritalanmasını ve ilgili donanımların ve yazılımların kullanımını kavrayabilme. | 3 | Coğrafi Bilgi Sistemlerini ve bu sistemlerin kullanımını kavrayabilme. | 4 | GPS güdümlü uygulamalar (Auto steering vd.) | 5 | Hassas Tarımın ekonomik ve çevresel açılardan değerlendirilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Küresel konum belirleme sistemleri, Coğrafi bilgi sistemleri, verim ölçüm ve haritalama sistemleri, Tarımsal üretimde değişkenlik kavramı, heterojiniteyi dikkate alan örnekleme yöntemleri ve araçları, toprak elektirksel geçirgenliği, uzaktan algılama, değişken düzeyli uygulama teknolojisi, değişken düzeyli uygulama haritaları ve yazılımlaları, GPS destekli dümenleme sistemleri, Tarım robotları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, Hassas Tarıma genel bir bakış, Hassas Tarımın Prensipleri | | | 2 | Küresel konum belirleme sistemleri (GPS, DGPS, RTK GPS), | | | 3 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | | | 4 | Verim ölçümü ve haritalama sistemleri | | | 5 | Konumsal değişkenlik, örnekleme yöntem ve araçları (toprak, bitki vd.) | | | 6 | Toprak elektriksel geçirgenliği | | | 7 | Toprak elektriksel geçirgenliği | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Uzaktan algılama (elektromanyetik spektrum, spektral yansıma) | | | 10 | Değişken düzeyli uygulama teknolojisi | | | 11 | Değişken düzeyli uygulama haritaları ve haritalama yazılımları | | | 12 | GPS güdümlü uygulamalar (Auto steering vd.) | | | 13 | Hassas Tarımın ekonomik ve çevresel açılardan değerlendirilmesi | | | 14 | Tarla robotları | | | 15 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Morgan M. and D. Ess. 2003. The precision-farming guide for agriculturists. 2nd Ed. John Deere Publishing. Moline, Illinois, USA |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|