Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130701605105HİDROLOJİSeçmeli355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarımsal havzaların ıslahı ve yönetiminde geçerli olan temel hidrolojik süreçleri kavramak, su yapılarının, yüzey drenaj sistemlerinin ve doğal kaynakların (toprak ve su) sürdürülebilir bir biçimde kullanımına yönelik projelerin tasarımında gerekli olan temel hidrolojik analiz ve hesaplamaları yapmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yağış, buharlaşma ve akış ölçümlerini yapabilme
2Yağış, buharlaşma ve akım kayıtlarını analiz edebilme
3Sızma hesaplarını yapabilme
4Yağış-yüzey akış ilişkilerine dayalı yöntemlerle havza taşkın debisini hesaplayabilme
5Havza yıllık su verimini hesaplayabilme
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hidrolojik çevrim
2Yağış ve yağışın ölçülmesi
3Yağış kayıtlarının analizi
4Buharlaşma
5Sızma
6Yer altı suyu akışı
7Akım ölçümleri ve verilerin analizi
8Ders tekrarı ve Ara Sınav
9Yüzeysel akış
10Hidrograf ve hidrograf analizi
11Hidrograf ve hidrograf analizi
12Havza yıllık su veriminin hesaplanması
13Olasılık teorisi ve istatistiğin hidrolojide uygulamaları
14Olasılık teorisi ve istatistiğin hidrolojide uygulamaları
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. BAYAZIT, M., 2003. “Hidroloji”, Birsen Yayınevi, ISBN 975-511-364-9, İstanbul 2. BAYAZIT, M., AVCI, İ. ve ŞEN, Z., 1997. “Hidroloji Uygulamaları”. İTÜ İnşaat Fakültesi, Hidrolik Anabilim Dalı İnşaat Fakültesi Matbaası, ISBN 975-561-102-9 İstanbul. 3. OKMAN, C., 1994. “Hidroloji”. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1388, Ders Kitabı: 402, Ankara. 4. USDA, 1997. “Hydrology”. National Engineering Handbook, United States Deportment of Agriculture. Natural Resources Conservation Service. 5. HAAN, C.T., BARFIEELD, B.J. and AYES, J.C., 1994. “Design Hydrology and Sedimentology for Small Catchments”. Academic Pres, Inc., ISBN 0-12-312340-2, 525 B Street, Suite 1900, San Diego, California
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı11515
Alan Çalışması13565
Proje Tasarımı /Yönetimi11444
Bireysel Çalışma21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1444 51              
ÖÇ2353 22              
ÖÇ3114 45              
ÖÇ4352 52              
ÖÇ5522 41              
ÖÇ6                    
ÖÇ7                    
ÖÇ8                    
ÖÇ9                    
ÖÇ10                    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr