|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 0100100016 | PRINCIPLES OF NUTRITION | Elective | 3 | 5 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | At the end of this course student will be able to;
Understand basic of nutrient need and biochemical principles of nutrient processing
| Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | I. Beslenme ile ilgili temel kavramları, beslenmenin önemini ve yeterli ve dengeli beslenme kavramlarını tanımlar ve açıklar. | 2 | II. Organik ve inorgaink besin öğelerini bilir ve açıklar | 3 | III. Enerji birimi ve gereksinimini, besinlerin enerji değerlerini, vücudun enerji dengesini ve enerji dengesizliği sorunlarını bilir ve açıklar. | 4 | IV. Başlıca besin gruplarını ve beslenmedeki yerlerini açıklar | 5 | V Gıda zehirlenmeleri ve gıda alerjilerini tanımlar ve açıklar |
| Mode of Delivery | Evening Education | Prerequisites and co-requisities | None | Recommended Optional Programme Components | None | Course Contents | 1 • Introduction
2 • Grouping of nutrients and functions
3 • Energy value of nutrient, energy needs
4 • The main nutrient groups
5 • Nutrition in specific conditions
6 • Nutrition education
7 Food poisoning, Food allergy
8 • Introduction
9 • Grouping of nutrients and functions
10 • Energy value of nutrient, energy needs
11 • The main nutrient groups
12 • Nutrition in specific conditions
13 • Nutrition education
14 Food poisoning, Food allergy
| Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Beslenme ve sağlık-toplum ilişkisi, dengeli beslenme ilkeleri, yetersiz ve dengesiz beslenme sorunları | | | 2 | Karbonhidratlar: Şekilleri, sindirimi ve emilmesi depolanması, kullanılması | | | 3 | Karbonhidratlar: Görevleri, günlük karbonhidrat ihtiyacı, eksikliği, şeker dışındaki taçlandırıcılar. Gıda formları ve beslenme alışkanlıkları | | | 4 | Proteinler: Şekilleri, sindirimi ve emilmesi depolanması, kullanılması | | | 5 | Proteinler Görevleri, günlük protein ihtiyacı, eksikliği, şeker dışındaki taçlandırıcılar. Gıda formları ve beslenme alışkanlıkları | | | 6 | Lipidler, yağların fonksiyonları, yağ ihtiyacı, yağ asitleri, yağların sindirimi, emilmesi, kanda taşınması. | | | 7 | Lipidler, yağların fonksiyonları, yağ ihtiyacı, yağ asitleri, yağların sindirimi, emilmesi, kanda taşınması. | | | 8 | Enerji metabolizması | | | 9 | Vitaminler ve beslenme açısından önemleri. | | | 10 | Vitamin yetersizlikleri | | | 11 | Su ve beslenme açısından önemi | | | 12 | Mineraller ve beslenme açısından önemi | | | 13 | Besinlerin hazırlanması sırasında oluşan kayıpların önlenmesi | | | 14 | Toplu beslenme yapan kuruluşların tanımı ve özellikleri, gıda kalite kontrol uygulamaları standardizasyonu | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Recommended or Required Reading | Baysal, A. (2007).General Nutrition. Hatiboğlu Press, Ankara.
Sencer, E. (2005) Nutrition. İstanbul Medikal Press, İstanbul.
| Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | | Language of Instruction | | Work Placement(s) | None |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Self Study | 1 | 20 | 20 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 20 | 20 | Individual Study for Final Examination | 1 | 30 | 30 | Homework | 1 | 17 | 17 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | | * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|