Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
200800307106Elective474
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
to develop their composing skills.
Name of Lecturer(s)
Dr.Öğr:Üyesi Mehriban MAMMADALIYEVA
Learning Outcomes
1Can define concepts such as form, genre and structure in music
2Can show the stylistic features that make up the structure of the music such as motifs, sentences, periods in a musical work.
3Explain how song forms and harmonic structures develop and their properties.
4Can practice writing a basic school song tune
5Writes the intro music for a school song and designs the piano accompaniment
6He combines the prosodic structure of the school song he wrote with correct weighing.
Mode of Delivery
Daytime Class
Prerequisites and co-requisities
There is no prerequisite.
Recommended Optional Programme Components
not
Course Contents
Writing motifs and sentences, writing melodies in the form of a periodic song, prosody rules, writing children's songs, dichotomies in school songs (parallel 3, parallel 6, horn quintet, etc.), canon, exercises for instrument training, etudes and melody writing exercises.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1*Biçim, tür, yapı gibi kavramlar müzik açısından tartışılır.*Biçim, tür, yapı gibi kavramlar müzik açısından tartışılır.
2*Figür ve koşu, tema olguların müzik yapıtının içindeki kullanımı anlatılır.*Figür ve koşu, tema olguların müzik yapıtının içindeki kullanımı anlatılır.
3*Müzik fikrinin gelişim aşamalarının cümle ve dönem haline gelişi gösterilir.*Müzik fikrinin gelişim aşamalarının cümle ve dönem haline gelişi gösterilir.
4*Hangi tür eserlerin şarkı formunda yazıldığı ile ilgili biçimsel analiz uygulaması yapılır.*Hangi tür eserlerin şarkı formunda yazıldığı ile ilgili biçimsel analiz uygulaması yapılır.
5*Sözlü eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir.*Sözlü eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir.
6*Çalgısal eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir.*Çalgısal eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir.
7*Basit düzeyde ezgi yazma denemesi yapabilir*Basit düzeyde ezgi yazma denemesi yapabilir
8Ara SınavAra Sınav
9*Yazdığı ezginin armonik analizini yapabilir*Yazdığı ezginin armonik analizini yapabilir
10*Yazdığı ezginin piyano eşliğini için bir figür belirler*Yazdığı ezginin piyano eşliğini için bir figür belirler
11*Ezgisini ve eşliğini yazdığı şarkının giriş müziğini yazabilir*Ezgisini ve eşliğini yazdığı şarkının giriş müziğini yazabilir
12*Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir*Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir
13*Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir*Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir
14Final SınavıFinal Sınavı
Recommended or Required Reading
N.CANGAL “Harmony”- “Music Forms”, [1] L.PAMİR “Broad Breaths in Music”, [2] İ.USMANBAŞ “Forms in Music”, [3] A.HODEIR “Types and Forms in Music”, [4 ] C.ROSEN “Sonata Forms”, [5] F. KORAY “Music Forms”, [6] A.FORTE-S.E.GILBERT “Introduction to Schenkerian Analysis”, [7] J.LESTER “Analytic Approaches to Twentieth Century Music” , [8] N.R.KORSAKOF “Theoretical and Applied Harmony”, [9] F. BERGEROT “Jazz Tradition, Styles, Backstage, Persons throughout History” [10] A. SAY “The Book of Music” [11] A. SAY “Music” History” [12] E. İLYASOĞLU, “Music Through Time”
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination140
Self Study120
Individual Study for Mid term Examination140
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination160
Individual Study for Final Examination140
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
not
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination122
Final Examination144
Brain Storming12020
Self Study12525
Individual Study for Mid term Examination13535
Individual Study for Final Examination13535
TOTAL WORKLOAD (hours)121
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
LO144235423254232145
LO221232145214523214
LO352145232541232541
LO423254123254123254
LO512325412325412325
LO641254125555255255
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr