Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900001153 | İŞARET DİLİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek, | 2 | Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek, | 3 | Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek, | 4 | Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek, | 5 | Basit soru yapılarını kullanabileceklerdir. | 6 | Basit soru yapılarını kullanabileceklerdir. | 7 | Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek, | 8 | Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek, | 9 | Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek, | 10 | Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı , El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu, Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi, İşareti anlamlandırma, Özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu, İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma, Dudak hareketlerini abartmama , Selamlaşma Hal hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Karşı tarafı anlama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı | | | 2 | El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu | | | 3 | Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi | | | 4 | İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi | | | 5 | El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu | | | 6 | İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama | | | 7 | Selamlaşma Hal hatır sorma | | | 8 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | | | 9 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | | | 10 | Duygu ve düşünceleri aktarma | | | 11 | Duygu ve düşünceleri aktarma | | | 12 | Karşı tarafı anlama | | | 13 | Karşı tarafı anlama | | | 14 | Karşı tarafı anlama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 4 | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ2 | | | 4 | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ4 | | | 4 | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ5 | | | 4 | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|