Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900001153İŞARET DİLİSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek,
2Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek,
3Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek,
4Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek,
5Basit soru yapılarını kullanabileceklerdir.
6Basit soru yapılarını kullanabileceklerdir.
7Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek,
8Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek,
9Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek,
10Kendileri hakkında bilgi verebilecek ve diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek,
11Basit soru yapılarını kullanabileceklerdir.
12Basit soru yapılarını kullanabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı , El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu, Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi, İşareti anlamlandırma, Özgün anlatım biçimi, El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu, İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma, Dudak hareketlerini abartmama , Selamlaşma Hal hatır sorma, TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma, Duygu ve düşünceleri aktarma, Karşı tarafı anlama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı
2El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu
3Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi
4İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi
5El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu
6İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama
7Selamlaşma Hal hatır sorma
8TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma
9TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma
10Duygu ve düşünceleri aktarma
11Duygu ve düşünceleri aktarma
12Karşı tarafı anlama
13Karşı tarafı anlama
14Karşı tarafı anlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1      3        
ÖÇ2      3        
ÖÇ3      3        
ÖÇ4      3        
ÖÇ5      3        
ÖÇ6      3        
ÖÇ7               
ÖÇ8               
ÖÇ9               
ÖÇ10               
ÖÇ11               
ÖÇ12               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr