Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000104109EĞİTSEL OYUNLARSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Temel hareket becerileriyle oyun öğretimi ve oyunların çocuk gelişimine katkısı amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Engin DAYAN
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık, hastalık ve toplum yapısı arasındaki bağı görebilme
2Sağlık hizmetlerinin sunumunda neoliberal politikaların etkisini görebilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Oyun Nedir? Oyunun özellikleri Nelerdir? Eğitsel oyun ne demektir? Oyun tabanlı öğrenme nedir? Kısa tarihi ve oyun tabanlı öğrenme teorileri. Dünya ve Türkiye’de oyun tabanlı öğrenme ile ilgili örnekler? Ciddi oyun ne demektir? Oyun ve simülasyonların karşılaştırılması. Sanal öğrenme ortamlarında oyunun entegre edilmesi.Second Life ve Virtual Worlds gibi ortamlardaki öğrenme deneyimleri. Oyun tasarımı ilkeleri nelerdir? Eğitsel oyun tasarım modelleri (EFM, FIDGE, Deneyimsel, Oyun Nesnesi, Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme-Öğretme Modeli). Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oyun Nedir? Oyunun özellikleri Nelerdir?
2Eğitsel oyun ne demektir?
3Oyun tabanlı öğrenme nedir?
4Kısa tarihi ve oyun tabanlı öğrenme teorileri. Dünya ve Türkiye’de oyun tabanlı öğrenme ile ilgili örnekler?
5Ciddi oyun ne demektir?
6Oyun ve simülasyonların karşılaştırılması.
7Sanal öğrenme ortamlarında oyunun entegre edilmesi.
8Second Life ve Virtual Worlds gibi ortamlardaki öğrenme deneyimleri. Oyun tasarımı ilkeleri nelerdir?
9Eğitsel oyun tasarım modelleri (EFM, FIDGE, Deneyimsel, Oyun Nesnesi, Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme-Öğretme Modeli).
10Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler
11Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler
12Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler
13Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler
14Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15555555555555555
ÖÇ25555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr