Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000504109MESLEK ETİĞİSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerimizin sağlık hizmetleri tarihini, deontolojisini, meslekleşme sürecini bilmesi, etik ilkeleri benimsemesi, meslekte çağdaş rollerin, eski- yeni yasal düzenlemelerin ve yönetmeliklerin öğrenilmesi için yetiştirmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.gör.Fuat KAHRAMAN
Öğrenme Çıktıları
1Etik kavramının önemini kavrayabilmesi
2Etik kavramının önemini kavrayabilmesi
3Değerler oluşumu ve değerler çatışmasını açıklayabilmesi
4Değerler oluşumu ve değerler çatışmasını açıklayabilmesi
5Hasta haklarının önemini kavrayabilmesi
6Hasta haklarının önemini kavrayabilmesi
7Bilgilendirilmiş onamın önemini kavrayabilmesi
8Bilgilendirilmiş onamın önemini kavrayabilmesi
9Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerdeki etik yaklaşımları açıklayabilmesi
10Klinik araştırmalar ve tedaviye yönelik girişimlerdeki etik yaklaşımları açıklayabilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Meslek tarihi, deontolojisi, meslekleşmesi, etik ilkeler, meslekteki çağdaş roller, eski-yeni yasal düzenlemeler ve yönetmelikler hakkında teorik bilgilerin ve vaka örneklerinin ders ortamında kazandırılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı Tanışma, dersin tanıtımı
2Tibbi Etik ve Temel KavramlarOkuma, kaynak tarama
3Hasta HaklarıOkuma, kaynak tarama
4Değer oluşumu ve değer çatışmalarıOkuma, kaynak tarama
5Bilgilendirilmiş OnamOkuma, kaynak tarama
6Genetik ve EtikOkuma, kaynak tarama
7Organ Aktarımının Etik BoyutlarıOkuma, kaynak tarama
8Ötenazi ve Etik Okuma, kaynak tarama
9Ara Sınav
10Klinik Araştırmalarda ve Etik SorunlarOkuma, kaynak tarama
11Yardımcı Üreme Teknolojisi ve Etik SorunlarOkuma, kaynak tarama
12HIV Hastada Etik SorunlarOkuma, kaynak tarama
13Abortus ve Etik SorunlarOkuma, kaynak tarama
14Etik Vaka Örnekleri ve TartışmasıOkuma, kaynak tarama
15Etik Vaka Örnekleri ve TartışmasıOkuma, kaynak tarama
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hemşirelik Tarihi ve Deontolojisi (Açık Öğretim Fakültesi Yayınları) Hemşirelik uygulamalarında etik.Çev.Beyhan Bağ Deontoloji ve Meslek etiği ders kitabı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1                   5
ÖÇ2                   4
ÖÇ3                   4
ÖÇ4                   4
ÖÇ5                   4
ÖÇ6                    
ÖÇ7                    
ÖÇ8                    
ÖÇ9                    
ÖÇ10                    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr