Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000504107 | SAĞLIKTA SÖZEL VE GÖRSEL ANLATIM BECERİLERİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı etkin iletişim için hem teorik hem de pratik becerilerin kazandırılması, konuşma hazırlanması ve sunumunda temel teşkil eden tüm aşamaların öğretilmesidir.
Öğrencinin sözel ve görsel sunum hazırlama becerisini kazandırmak, kendini ifade edebilmesini ve beden dilini kullanmasını öğretmek
Sağlık eğitiminde ve akademik ortamda sunum yapma ve beden dilini de kullanarak kendini ifade etme çok önemlidir. Kendini anlatma, etkili sunum yapma ve beden dilini kullanma, dogaçlama konuşabilme, sunum tekniklerinin kullanımı, sunumda zaman yönetimi ders kapsamında yer almaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Öznur GÖKMEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | etkili iletişim için beceriler kazanır | 2 | etkili iletişim için beceriler kazanır | 3 | Konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını öğrenir | 4 | Konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını öğrenir | 5 | Görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunar | 6 | Görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı uzun sunumlar hazırlayıp ve sunum yapmak, iş görüşmesi ortamlarında, sosyalleşmede, telefon konuşmalarında, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme, toplantılar düzenleme ve bunun yanı sıra özgeçmiş ve başvuru formu yazma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, | | | 2 | Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, | | | 3 | Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, | | | 4 | Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, | | | 5 | Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, | | | 6 | Etkili iletişim için konuşma hazırlama ve sunmanın temel aşamalarını içine alan görsel ve işitsel araçları kullanıp geliştirerek konuşma hazırlayıp sunmak, | | | 7 | kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı uzun sunumlar hazırlayıp ve sunum yapmak, | | | 8 | kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı uzun sunumlar hazırlayıp ve sunum yapmak, | | | 9 | iş görüşmesi ortamlarında, sosyalleşmede, telefon konuşmalarında, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme, | | | 10 | iş görüşmesi ortamlarında, sosyalleşmede, telefon konuşmalarında, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme, | | | 11 | iş görüşmesi ortamlarında, sosyalleşmede, telefon konuşmalarında, sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirme, | | | 12 | toplantılar düzenleme ve bunun yanı sıra özgeçmiş ve başvuru formu yazma | | | 13 | toplantılar düzenleme ve bunun yanı sıra özgeçmiş ve başvuru formu yazma | | | 14 | toplantılar düzenleme ve bunun yanı sıra özgeçmiş ve başvuru formu yazma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bradbury, A. (2006). Başarılı Sunum Becerileri. London: Philadelphia : Kogan Page. (Elektronik)
Davidson, J. (2003). Topluluk Önünde Konuşma Kılavuzu . John Wiley & Sons. (Elektronik)
Dowis, R. (2000). Unutulan Büyük Konuşma Sanatı : Nasıl yazmalı? Nasıl Sunmalı? New York : AMACOM. (Elektronik)
Lucas, S. (1998). Topluluk Önünde Konuşma Sanatı. (6th Ed.). Boston: McGraw Hill. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|