Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000502105 | MEDYA OKUR – YAZARLIĞI | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürmeyi hedeflerken, ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneğini sağlayan eleştirel bakışın güçlendirilmesini ve yeni bireysel söylemlerin geliştirilmesini amaçlar. Medya metinleri üzerine eleştirel düşünmeyi beraberinde getiren bu ders, öğrencilerin proje çalışmalarının hem üretim hem de tüketim aşamalarında eleştirel yaklaşımlarını arttırmayı hedefleyen bir derstir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Öznur GÖKMEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medya okuryazarlığı bireyin kitle iletişim araçlarıyla olan pasif ilişkisini aktif duruma dönüştürebilme | 2 | Ticari medya kültürünün özelleşmiş yapısına ve geleneklerine karşı çıkma yeteneği | 3 | Sağlayan eleştirel bakışın güçlendirilme ve yeni bireysel söylemlerin geliştirebilme | 4 | Medya metinleri üzerine eleştirel düşünmeyi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. İletişim
2. Kitle İletişimi
3. Medya
4. Televizyon
5. Radyo
6. Aile, Çocuk ve Televizyon
7. Gazete ve Dergi
8. İnternet gibi her insanın bilmesi gereken temel konulardan oluşturmaktadır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim
| | | 2 | Kitle İletişimi
| | | 3 | Medya
| | | 4 | Televizyon
| | | 5 | Radyo
| | | 6 | Aile, Çocuk ve Televizyon
| | | 7 | Gazete ve Dergi
| | | 8 | İnternet gibi her insanın bilmesi gereken temel konulardan oluşturmaktadır. | | | 9 | değerlendirme | | | 10 | değerlendirme | | | 11 | değerlendirme | | | 12 | değerlendirme | | | 13 | değerlendirme | | | 14 | değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Mutlu Binark, Mine Gencel Bek, Kalkedon Yayınları 2010 Medya Okuryazarlığı Elkitabı, Kemal İnal, Ütopya Yayınları, Ankara, 2009 Medya Okuryazarlığı, Melda Cinman Şimşek, Nurçay Türkoğlu, Parşömen Yayıncılık, İstanbul, 2011 Medya Okuryazarlığına Giriş, Nurdan Öncel Taşkıran, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2007 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|