Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000501107BEDEN EĞİTİMİ VE VÜCUT GELİŞTİRME Seçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Kendine güven, algılama, cesaret ve yardımlaşma alışkanlığının kazandırılması, koordinasyon gelişimi, bireysel ve grup halinde koreografi hazırlama becerisinin geliştirilmesi, liderlik yeteneğinin geliştirilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç Dr. ALparslan Gazi AYKIN
Öğrenme Çıktıları
1 Kişinin kendine güveninin artarttığına inanır
2 Kişinin kendine güveninin artarttığına inanır
3Yardımlaşma alışkanlığının kazandırılması gerektiğini kavrar
4Yardımlaşma alışkanlığının kazandırılması gerektiğini kavrar
5Koordinasyonun geliştirilmesi gereken bir özellik olduğunu kavrar
6Koordinasyonun geliştirilmesi gereken bir özellik olduğunu kavrar
7Kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi gerektiğini kavrar
8Kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi gerektiğini kavrar
9Liderlik özelliğinin geliştiğinin farkına varır
10Liderlik özelliğinin geliştiğinin farkına varır
11Disiplinli çalışma alışkanlığının kazandırıldığını kavrar
12Disiplinli çalışma alışkanlığının kazandırıldığını kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Antrenman kavramı Aerobik koşu egzersizleri 2 Antrenmanın temel amacı ve temel görevleri Anaerobik koşular 3 Antrenmanın organizma üzerindeki etkisi ve meydana getirdiği değişiklikler Alt ekstremite kuvvet çalışmaları (aletsiz) 4 Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi Alt ekstremite kuvvet çalışmaları (aletli) 5 Yüklenmenin ölçütleri Üst ekstremite kuvvet çalışmaları (aletsiz) 6 Aerobik antrenman ve esneklik çalışmaları Üst ekstremite kuvvet çalışmaları (aletli) 7 İzometrik çalışma ilkeleri Abdominal çalışmalar (bireysel) 8 İzometrik çalışma ilkeleri Abdominal çalışmalar (bireysel) 9 Vücut tutuşu çalışmaları teorisi Abdominal çalışmalar (eşli) 10 Ters vücut tutuşu çalışmaları teorisi Vücut tutuşu çalışmaları 11 Dinamik (izotonik) çalışma ilkeleri Ters vücut tutuşu çalışmaları 12 Konsantrik çalışmalar teorisi Dinamik (izotonik) çalışma ilkeleri 13 Egzantrik çalışmalar teorisi Konsantrik çalışmalar teorisi 14 Çeşitli araçlarla yapılan kuvvet çalışmaları teorisi Egzantrik çalışmalar teorisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Antrenman kavramı Aerobik koşu egzersizleri
2Antrenmanın temel amacı ve temel görevleri Anaerobik koşular
3Antrenmanın organizma üzerindeki etkisi ve meydana getirdiği değişiklikler Alt ekstremite kuvvet çalışmaları (aletsiz)
4Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi Alt ekstremite kuvvet çalışmaları (aletli)
5Yüklenmenin ölçütleri Üst ekstremite kuvvet çalışmaları (aletsiz)
6Aerobik antrenman ve esneklik çalışmaları Üst ekstremite kuvvet çalışmaları (aletli)
7İzometrik çalışma ilkeleri Abdominal çalışmalar (bireysel)
8 İzometrik çalışma ilkeleri Abdominal çalışmalar (bireysel)
9Vücut tutuşu çalışmaları teorisi Abdominal çalışmalar (eşli)
10Ters vücut tutuşu çalışmaları teorisi Vücut tutuşu çalışmaları
11Dinamik (izotonik) çalışma ilkeleri Ters vücut tutuşu çalışmaları
12Konsantrik çalışmalar teorisi Dinamik (izotonik) çalışma
13Egzantrik çalışmalar teorisi Konsantrik çalışmalar
14Çeşitli araçlarla yapılan kuvvet çalışmaları teorisi Egzantrik çalışmalar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Ergün ŞENGÜL, Serbest Cimnastik, Sporsal Uygulama Dizisi-5, 1996, ANKARA. 2. Erdem ÖZDEMİR, Reyzan ÖZDEMİR, Cimnastikte Duruş Örnekleri Ve Jimnastik Sopası İle Yapılan Hareketler, Hekimler Yayın Birliği, 1998, ANKARA. 3. Reyzan ÖZDEMİR, Erdem ÖZDEMİR, Cimnastik Sırası İle Yapılan Hareketler, Hekimler Yayın Birliği, 1998, ANKARA. 4. Yaşar SEVİM, Ergün ŞENGÜL, Sağlık Topu İle Güç Geliştirme, Gençlik Ve Spor Genel Md. Spor Eğitimi Daire Bşk., 1994, ANKARA. 5. Klaus HERMANN, Lehrplan Deustcher Turner-Bund, Veilseitiges Turnen and Graten, Breitensport, 1985, MÜNCHEN. 6. Reyzan ÖZDEMİR, Sportif Performansta Isınmanın Önemi, Çeviri, 1994, BURSA.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma326
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6212
Performans14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ13 4        3    3   
ÖÇ23 4        3    3   
ÖÇ33 4        3    3   
ÖÇ43 4        3    3   
ÖÇ53 4        3    3   
ÖÇ63 4        3    3   
ÖÇ7                    
ÖÇ8                    
ÖÇ9                    
ÖÇ10                    
ÖÇ11                    
ÖÇ12                    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr