|
Ders Öğretim PlanıCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 192000402101 | ÇEVRE KİMYASI | Elective | 1 | 2 | 3 |
| Level of Course Unit | Short Cycle | Objectives of the Course | Hayati öneme sahip suyu ve kimyasal özelliklerini tanımak. | Name of Lecturer(s) | Öğr. Gör. Mahmut SOYLU | Learning Outcomes | 1 | Suyun kimyası hakkında bilgi sahibidir. | 2 | Su kirliliğini tanımlar. | 3 | Suyun bulunuşunu ve analizini bilir. | 4 | Su bilinci kazanabilir. |
| Mode of Delivery | Birinci Öğretim | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Suyun tanınması, İçme suyu, kullanma suyu, atık su içerikleri ve faydalı kullanımları, Türkiyede ve dünyadaki su rezervleri, su analizi ve endüstride doğru kullanımı, Kimyasal reaksiyonlar, kimyasal denge, asit baz kimyası, buffer pH, karbonat kimyası. Sularda ve atıksularda önemli parametreler: asidite, alkalinite, bulanıklık, renk, sertlik, klorürler, çözünmüş oksijen, BOİ, KOİ, katı maddeler, demir ve manganez, uçucu asitler. Koordinasyon kimyası, kompleks oluşumu, presipitasyon ve redoks reaksiyonları. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Suyun tanınması ve özellikleri | | | 2 | Suyun tanınması ve özellikleri | | | 3 | İçme suyu, kullanma suyu, atık su içerikleri ve faydalı kullanımları, | | | 4 | İçme suyu, kullanma suyu, atık su içerikleri ve faydalı kullanımları, | | | 5 | Türkiyede ve dünyadaki su rezervleri, su analizi ve endüstride doğru kullanımı | | | 6 | Kimyasal reaksiyonlar, kimyasal denge, asit baz kimyası, buffer pH, karbonat kimyası | | | 7 | Kimyasal reaksiyonlar, kimyasal denge, asit baz kimyası, buffer pH, karbonat kimyası | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sularda ve atıksularda önemli parametreler: asidite, alkalinite, bulanıklık, renk, sertlik, klorürler, çözünmüş oksijen, BOİ, KOİ, katı maddeler, demir ve manganez, uçucu asitler. | | | 10 | Sularda ve atıksularda önemli parametreler: asidite, alkalinite, bulanıklık, renk, sertlik, klorürler, çözünmüş oksijen, BOİ, KOİ, katı maddeler, demir ve manganez, uçucu asitler. | | | 11 | Sularda ve atıksularda önemli parametreler: asidite, alkalinite, bulanıklık, renk, sertlik, klorürler, çözünmüş oksijen, BOİ, KOİ, katı maddeler, demir ve manganez, uçucu asitler. | | | 12 | Sularda ve atıksularda önemli parametreler: asidite, alkalinite, bulanıklık, renk, sertlik, klorürler, çözünmüş oksijen, BOİ, KOİ, katı maddeler, demir ve manganez, uçucu asitler. | | | 13 | Sularda ve atıksularda önemli parametreler: asidite, alkalinite, bulanıklık, renk, sertlik, klorürler, çözünmüş oksijen, BOİ, KOİ, katı maddeler, demir ve manganez, uçucu asitler. | | | 14 | Koordinasyon kimyası, kompleks oluşumu, presipitasyon ve redoks reaksiyonları. | | | 15 | Koordinasyon kimyası, kompleks oluşumu, presipitasyon ve redoks reaksiyonları. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Recommended or Required Reading | 1. Doğan M., Soylak M., Su Kimyası, Erciyes Üniversitesi yayınları,2000.
| Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 7 | 1 | 7 | Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | 5 | | | | 5 | 4 | 3 | | | | | | | | | LO2 | 5 | | | | 5 | 4 | 3 | | | | | | | | | LO3 | 5 | | | | 5 | 4 | 3 | | | | | | | | | LO4 | 5 | | | | 5 | 4 | 3 | | | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|