Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000403109 | DOĞA KORUMA STRATEJİLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Doğal habitatları korumak için özellikle henüz doğallığı bozulmamış alanların kontrol altına alınması ve nasıl yönetilmeleri gerektiğini açıklamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Sevtap DOĞRU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doğa koruma, doğal kaynak, yaban hayatı, biyolojik çeşitlilik gibi temel kavramların anlamlarını bilir | 2 | Doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri konusunda değerlendirmeler yapabilir | 3 | Korunan alanların sınıflandırılması, yönetim amaçları ve işlevleri konularında bilgi sahibi olur | 4 | Doğa korumayla ilgili ulusal ve uluslar arası örgütlerin çalışmalarını ve bu çalışmaların doğa koruma açısından önemini kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Doğa korumayla ilgili temel kavramlar, doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri, doğa korumanın tarihsel gelişimi, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doğa koruma ile ilgili temel kavramların tanıtımı | | | 2 | Doğa-insan ilişkileri | | | 3 | Çevre sorunlarının nedenleri | | | 4 | Doğa korumayla ilgili ulusal ve uluslar arası örgütler | | | 5 | Biyolojik Çeşitlilik | | | 6 | Türkiye’nin Biyolojik Çeşitliliği | | | 7 | Biyolojik Çeşitliliğe Yönelik Tehditler | | | 8 | Biyolojik Çeşitliliğin Korunması İçin Atılan Adımlar | | | 9 | Dünyada milli park anlayışı, yönetim amaçları ve seçim kriterleri | | | 10 | Korunan alanların yönetim amaçları ve işlevleri | | | 11 | Korunan alanlara yönelik tehditler | | | 12 | Korunan alanların sınıflandırılması | | | 13 | Korunan alan yönetimi-arazi kullanım planlaması ve sistem planlaması ilişkileri | | | 14 | Ekosistemler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|