Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000403109DOĞA KORUMA STRATEJİLERİSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Doğal habitatları korumak için özellikle henüz doğallığı bozulmamış alanların kontrol altına alınması ve nasıl yönetilmeleri gerektiğini açıklamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sevtap DOĞRU
Öğrenme Çıktıları
1Doğa koruma, doğal kaynak, yaban hayatı, biyolojik çeşitlilik gibi temel kavramların anlamlarını bilir
2Doğa koruma, doğal kaynak, yaban hayatı, biyolojik çeşitlilik gibi temel kavramların anlamlarını bilir
3Doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri konusunda değerlendirmeler yapabilir
4Doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri konusunda değerlendirmeler yapabilir
5Korunan alanların sınıflandırılması, yönetim amaçları ve işlevleri konularında bilgi sahibi olur
6Korunan alanların sınıflandırılması, yönetim amaçları ve işlevleri konularında bilgi sahibi olur
7Doğa korumayla ilgili ulusal ve uluslar arası örgütlerin çalışmalarını ve bu çalışmaların doğa koruma açısından önemini kavrar
8Doğa korumayla ilgili ulusal ve uluslar arası örgütlerin çalışmalarını ve bu çalışmaların doğa koruma açısından önemini kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Doğa korumayla ilgili temel kavramlar, doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri, doğa korumanın tarihsel gelişimi,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Doğa koruma ile ilgili temel kavramların tanıtımı
2Doğa-insan ilişkileri
3Çevre sorunlarının nedenleri
4Doğa korumayla ilgili ulusal ve uluslar arası örgütler
5Biyolojik Çeşitlilik
6Türkiye’nin Biyolojik Çeşitliliği
7Biyolojik Çeşitliliğe Yönelik Tehditler
8Biyolojik Çeşitliliğin Korunması İçin Atılan Adımlar
9Dünyada milli park anlayışı, yönetim amaçları ve seçim kriterleri
10Korunan alanların yönetim amaçları ve işlevleri
11Korunan alanlara yönelik tehditler
12Korunan alanların sınıflandırılması
13Korunan alan yönetimi-arazi kullanım planlaması ve sistem planlaması ilişkileri
14Ekosistemler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma717
Soru-Yanıt717
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1 34            
ÖÇ2 34            
ÖÇ3 34            
ÖÇ4 34            
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr