Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000303108 | ÖZEL EĞİTİMDE ARAÇ-GEREÇ GELİŞTİRME | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders sonunda öğrenciye özel gereksinimli çocuklara uygun araç-gereç yapabilme yeterliliği kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERCAN ARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Görme engelli çocuklara uygun araç hazırlamak | 2 | Görme engelli çocuklara uygun araç hazırlamak | 3 | İşitme engelli çocuklara uygun araç hazırlamak | 4 | İşitme engelli çocuklara uygun araç hazırlamak | 5 | Zihinsel engelli çocuklara uygun araç hazırlamak | 6 | Zihinsel engelli çocuklara uygun araç hazırlamak | 7 | Bedensel engelli çocuklara uygun araç hazırlamak | 8 | Bedensel engelli çocuklara uygun araç hazırlamak | 9 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuklar için araç hazırlamak | 10 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuklar için araç hazırlamak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak
Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak
İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak
İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak
İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç hazırlamak
Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak
Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak
Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak
Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç- gereç tasarlamak
Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak
Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç gereç tasarlama
Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan araç gereci hazırlamak
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak | | | 2 | Görme engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak | | | 3 |
İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak | | | 4 |
İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak | | | 5 |
İşitme engeli, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç hazırlamak | | | 6 | Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç –gereç tasarlamak | | | 7 | Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak | | | 8 | Zihin engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak | | | 9 | Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun araç- gereç tasarlamak | | | 10 | Bedensel engelli çocuğun gereksinimlerine uygun tasarlanan aracı hazırlamak | | | 11 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç gereç tasarlama | | | 12 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocuğun gereksinimlerine uygun araç gereç tasarlama | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | | 17 | | | | 18 | | | | 19 | | | | 20 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ş .OĞUZKAN Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri
KAĞIT VS DERGİLERİ
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|