Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000303105 | ÇOCUK VE ÇEVRE | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
okul öncesi eğitimde çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun çevre eğitimi planını uygulayabilmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mustafa DAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocukta doğa ve çevre algısı konularını kavramak | 2 | Çocukta doğa ve çevre algısı konularını kavramak | 3 | Çocukların doğaya ve çevreye uyumunun nasıl öğretileceğini kavramak | 4 | Çocukların doğaya ve çevreye uyumunun nasıl öğretileceğini kavramak | 5 | Doğa ve çevreyi koruma bilincinin çocuklara nasıl yerleştirileceğini öğrenmek | 6 | Doğa ve çevreyi koruma bilincinin çocuklara nasıl yerleştirileceğini öğrenmek | 7 | Çocuklara doğa ve çevre bilincini kazandırmak için hangi araç ve gereçlerin kullanması gerektiğini kavramak | 8 | Çocuklara doğa ve çevre bilincini kazandırmak için hangi araç ve gereçlerin kullanması gerektiğini kavramak | 9 | Çocukların çevre koruma bilincine sahip olmaları için gereken uygulamaların sınıf içinde nasıl uygulayacağını öğrenmek | 10 | Çocukların çevre koruma bilincine sahip olmaları için gereken uygulamaların sınıf içinde nasıl uygulayacağını öğrenmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre eğitimi, Çevre eğitim etkinliklerini uygulama, Çevre bilinci oluşturma, Çevre sorunları, Çevre koruma bilinci için sınıf içi uygulamaları, Çocuk ve çevre algısı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre eğitimi | | | 2 | Çevre eğitimi | | | 3 | Çevre eğitim etkinliklerini uygulama | | | 4 | Çevre eğitim etkinliklerini uygulama | | | 5 | Çevre eğitim etkinliklerini uygulama | | | 6 | Çevre bilinci oluşturma | | | 7 | Çevre bilinci oluşturma | | | 8 | Çevre sorunları | | | 9 | Çevre sorunları | | | 10 | Çevre sorunları | | | 11 | Çevre koruma bilinci için sınıf içi uygulamaları | | | 12 | Çevre koruma bilinci için sınıf içi uygulamaları | | | 13 | Çocuk ve çevre algısı | | | 14 | Çocuk ve çevre algısı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. The Earth Works Group (1994). Çocuklar 50 Basit Önlemle Doğayı Kurtarabiliriz, Sim Yayıncılık.
2. Başal, H.A. (2005). Çocuklar için Uygulamalı Çevre Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
3. Yılmaz, M., Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş. (2005). Çevre Bilimi ve Eğitimi, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|