Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000301106 | DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Kenan ÇİFTÇİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur. | 2 | Değerler eğitimine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | 3 | Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur. | 4 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur. | 5 | Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri | | | 2 | Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri | | | 3 | Değerler eğitimi dersinin içeriği | | | 4 | Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi | | | 5 | Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi | | | 6 | Programlarda değerler | | | 7 | Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi | | | 8 | Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi | | | 9 | Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi | | | 10 | Değerler eğitimi üzerine yalpan bilimsel çalışmaların incelenmesi | | | 11 | Değerler eğitimi ile ilgili proje geliştirme | | | 12 | Projeyi uygulama | | | 13 | Projenin sunulması | | | 14 | Projelerin değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bridge, B. (2003). Siz olsaydınız ne yapardınız?/Etnik değerler eğitimi. İstanbul: Beyaz Yayınları
Çağlayan, A. (2005). Ahlak pusulası=ahlak ve değerler eğitimi. İstanbul: Dem Değerler Eğitimi Merkezi
Dilmon, B. (2002). İnsana değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 2 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|