Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
3304003103KAMU YÖNETİMİSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Kamu yönetimi teorisine genel giriş bilgi ve kavramlarını öğrenmek ve bütün örgüt yönetimlerine ilişkin olarak geliştirilmiş temel yönetim teori ve uygulamalarını anlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Melahat Batu Ağırkaya
Öğrenme Çıktıları
1Kamu”, devlet ve kamu yönetimi kavramını kavrayaçak
2 Kamu yönetiminin gelişimini açıklayabileçek
3 Kamu yönetiminin elemanlarını tanımlayabileçek
4Kamu özel yönetim ayrımını yapabileçek
5 Yönetim düşüncesinin gelişimini kavrayaçak
6 Klasik yönetim düşüncesini kavrayaçak
7 Modern yönetim düşüncesini kavrayaçak
8 Post Modern yönetim düşüncesini kavrayacak
9 Yeni kamu yönetimi anlayışlarını öğreneçek
10Yeni yönetim yaklaşımlarının kamu yönetimine yapı ve işleyiş olarak yansımasını anlayabileçek
11Yönetişim, subsıdıarıty ilkesi, Toplam Kalite Yönetimi ni kavrayaçak
12 Merkezden yönetimi kavrayaçak
13Yerinden yönetimi kavrayaçak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
"1) “Kamu” kavramından hareketle “kamu yönetimi”nin halkın iradesinin yansıdığı bir yönetim olması gerektiği bilgisini anlama, 2) Kamu yönetimi ile iktidar ve halk arasındaki ilişkilerin tarihsel gelişimini bilme, 3) Yönetim alanında geliştirilmiş teori ve uygulamaları bilme 4) Geleneksel kamu yönetimi kültürü ile yeni gelişmeleri karşılaştırabilme 5) Yeni kamu yönetimi anlayışı ve getirdiği değişimi anlama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1“Kamu”, devlet ve kamu yönetimi kavramı,
2Kamu yönetiminin gelişimi (tarım, sanayi ve bilgi toplumlarında)
3Kamu yönetiminin elemanları
4Kamu özel yönetim ayrımı
5Yönetim düşüncesinin gelişimi
6Klasik yönetim düşüncesi
7Modern yönetim düşüncesi
8Post Modern yönetim düşüncesi
9Yeni kamu yönetimi anlayışı
10Yeni yönetim yaklaşımlarının kamu yönetimine yapı ve işleyiş olarak yansıması
11Yönetişim, subsıdıarıty ilkesi
12Toplam Kalite Yönetimi
13Merkezden yönetim
14Merkezden yönetim
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nuri Tortop, Burhan Aykaç, Eyüp G. İsbir, Yönetim Bilimi, Yargı Yayınevi, Ankara. Eryılmaz, Bilal, (2009), Kamu Yönetimi, Okutman, Aydın, Ahmet Hamdi(2009), Türk Kamu Yönetimi, Seçkin
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1445555545444555555
ÖÇ2555555544444444455
ÖÇ3555455444555555555
ÖÇ4555555554555555554
ÖÇ5455555555555554454
ÖÇ6555555555555555555
ÖÇ7355555555555545555
ÖÇ8455555545555555555
ÖÇ9555545545555555555
ÖÇ10555555555545455544
ÖÇ11555555555555555555
ÖÇ12555555555555555555
ÖÇ13555555554555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr