Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 3305003104 | FİNANSTA KANTİTİF TEKNİKLER | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin kantitatif analiz konusunda gerekli bilgi birikimini edinmelerini sağlayarak ileriki dönemlerde çeşitli alanlarda yapacakları çalışmalarda bu bilgi birikimlerini en etkin şekilde kullanmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karar problemlerini ilişkilendirirler. | 2 | Karar alma problemlerini çözerler. | 3 | Doğrusal programlama tekniklerini uygularlar. | 4 | Karar problemlerini model olarak oluştururlar. | 5 | Finans sektöründe karşılaşacakları karar problemlerini tanımlarlar | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sistem ve model kavramı, ilişkileri, unsurları, doğrusal ve doğrusal olmayan ilişkiler, doğrusal programlama, yapısı ve çözüm teknikleri, ulaştırma ve atama modelleri, karar alma kuramı, ağ modelleri, Cpm, Pert teknikleri, oyun kuramı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kantitatif analizin tarihçesi, tanımı ve metodolojisi | | | 2 | Doğrusal programlama, doğrusal programlama problemleri ve modelleri | | | 3 | Doğrusal programlama problemlerinin çözüm yöntemleri. Grafik yöntemi | | | 4 | Simpleks yöntemi | | | 5 | Simpleks yöntemi | | | 6 | Simpleks uygulamasında karşılaşılan özel durumlar | | | 7 | Simpleks yönteminde dualite kuramı | | | 8 | Simpleks yönteminde duyarlılık çözümlemesi | | | 9 | Ulaştırma ve atama problemleri, çözüm yöntemleri | | | 10 | En iyi çözümün elde edilmesi | | | 11 | Ulaştırma problemlerinin özel durumları | | | 12 | Ulaştırma problemlerinde duyarlılık çözümlemesi | | | 13 | Atama ve problemleri ve çözüm önerileri | | | 14 | Ağ modelleri, CPM, PERT teknikleri, Karar ve oyun kuramı yöntemleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İşletme ve Ekonomi için Bilgisayar Uygulamalı Sayısal Yöntemler, Fahri M. Ünsal, Bahadtin Rüzgar, Nursel Rüzgar,2000
Kantitatif Karar Verme Teknikleri, Mahmut Tekin,1995
Yöneylem Araştırması, Nalan Cinemre,2011 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | 4 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|