Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
182001604105SAĞLIK PSİKOLOJİSİElective243
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Dersin amacı davranışsal, psikolojik ve sosyal etmenlerin sağlık ve hastalık üzerindeki etkilerini inceleyen bir alan olan sağlık psikolojisini tanıtmaktır. Sağlık psikolojisinin ilgilendiği güncel konular, stres, ağrı ve kronik hastalıkların tanımları, olası psikososyal müdahaleler ve sağlık davranışları hakkında bilgi sağlamaktır.
Name of Lecturer(s)
öğr.gör
Learning Outcomes
1Sağlık psikolojisinin uzmanlık alanlarını öğrenmek
2Sağlık ve hastalık konularıyla ilgili davranışsal, psikolojik ve sosyal etmenleri tanımak
3Sağlık davranışlarını tanımlamak, ölçmek ve bu davranışların değişimini izlemek
4Kendi sağlık davranışları hakkında kişisel farkındalık düzeyini artırmak
5Sağlık konusuyla ilgili teorileri öğrenmek
6
7
8
9
10
Mode of Delivery
İkinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
-Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
Recommended Optional Programme Components
-Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
Course Contents
1. Hafta Psikolojiye giriş Anlatım 2. Hafta Sağlık psikolojisinin çalışma alanları Anlatım 3. Hafta Organizma ve çevre Anlatım 4. Hafta Algı Anlatım 5. Hafta Bilinç Anlatım 6. Hafta Öğrenme ve bellek Anlatım 7. Hafta Kişilik ve gelişim dönemleri Anlatım 8. Hafta Davranış bozuklukları Anlatım 9. Hafta Öfke Anlatım ve uygulama 10. Hafta Anksiyete ile baş etme yolları Anlatım ve uygulama 11. Hafta Vize Yazılı 12. Hafta Çatışma ve sorun çözme Anlatım ve uygulama 13. Hafta Zaman yönetimi ve teknikleri Anlatım ve uygulama 14. Hafta Hasta yaralı ve yakınlarının tedavi sürecine katılımı Anlatım ve uygulama 15. Hafta Saldırgan ve ajite hastaya yaklaşım Anlatım ve uygulama 16. Hafta Tükenmişlik sendromu Anlatım 17. Hafta Final Yazılı
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Psikolojiye giriş
2Sağlık psikolojisinin çalışma alanları
3Organizma ve çevre
4Algı
5Bilinç
6Öğrenme ve bellek
7Kişilik ve gelişim dönemleri
8Davranış bozuklukları
9Öfke
10Anksiyete ile baş etme yolları
11Vize
12Çatışma ve sorun çözme
13Zaman yönetimi ve teknikleri
14Hasta yaralı ve yakınlarının tedavi sürecine katılımı
Recommended or Required Reading
1. Brannon, L. & Feist, J. (2009). Health Psychology: An Introduction to Behavior and Health (7th Ed.). Wadsworth. 2. Baltaş, Z. (2000). Sağlık Psikolojisi: Halk Sağlığında Davranış Bilimleri. İstanbul: Remzi Kitabevi. 3. Okyayuz, Ü. H. (1999). Sağlık Psikolojisi: Giriş. Ankara: Türk Psikologları Derneği Yayınları.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOTAL WORKLOAD (hours)84
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
LO1
LO2
LO3
LO4
LO5
LO6
LO7
LO8
LO9
LO10
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr