Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182001604105 | SAĞLIK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı davranışsal, psikolojik ve sosyal etmenlerin sağlık ve hastalık üzerindeki etkilerini inceleyen bir alan olan sağlık psikolojisini tanıtmaktır. Sağlık psikolojisinin ilgilendiği güncel konular, stres, ağrı ve kronik hastalıkların tanımları, olası psikososyal müdahaleler ve sağlık davranışları hakkında bilgi sağlamaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
öğr.gör |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlık psikolojisinin uzmanlık alanlarını öğrenmek | 2 | Sağlık ve hastalık konularıyla ilgili davranışsal, psikolojik ve sosyal etmenleri tanımak | 3 | Sağlık davranışlarını tanımlamak, ölçmek ve bu davranışların değişimini izlemek | 4 | Kendi sağlık davranışları hakkında kişisel farkındalık düzeyini artırmak | 5 | Sağlık konusuyla ilgili teorileri öğrenmek | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
-Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
-Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
|
Dersin İçeriği |
1. Hafta Psikolojiye giriş Anlatım
2. Hafta Sağlık psikolojisinin çalışma alanları Anlatım
3. Hafta Organizma ve çevre Anlatım
4. Hafta Algı Anlatım
5. Hafta Bilinç Anlatım
6. Hafta Öğrenme ve bellek Anlatım
7. Hafta Kişilik ve gelişim dönemleri Anlatım
8. Hafta Davranış bozuklukları Anlatım
9. Hafta Öfke Anlatım ve uygulama
10. Hafta Anksiyete ile baş etme yolları Anlatım ve uygulama
11. Hafta Vize Yazılı
12. Hafta Çatışma ve sorun çözme Anlatım ve uygulama
13. Hafta Zaman yönetimi ve teknikleri Anlatım ve uygulama
14. Hafta Hasta yaralı ve yakınlarının tedavi sürecine katılımı Anlatım ve uygulama
15. Hafta Saldırgan ve ajite hastaya yaklaşım Anlatım ve uygulama
16. Hafta Tükenmişlik sendromu Anlatım
17. Hafta Final Yazılı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikolojiye giriş | | | 2 | Sağlık psikolojisinin çalışma alanları | | | 3 | Organizma ve çevre | | | 4 | Algı | | | 5 | Bilinç | | | 6 | Öğrenme ve bellek | | | 7 | Kişilik ve gelişim dönemleri | | | 8 | Davranış bozuklukları | | | 9 | Öfke | | | 10 | Anksiyete ile baş etme yolları | | | 11 | Vize | | | 12 | Çatışma ve sorun çözme | | | 13 | Zaman yönetimi ve teknikleri | | | 14 | Hasta yaralı ve yakınlarının tedavi sürecine katılımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Brannon, L. & Feist, J. (2009). Health Psychology: An Introduction to Behavior and Health (7th Ed.). Wadsworth.
2. Baltaş, Z. (2000). Sağlık Psikolojisi: Halk Sağlığında Davranış Bilimleri. İstanbul: Remzi Kitabevi.
3. Okyayuz, Ü. H. (1999). Sağlık Psikolojisi: Giriş. Ankara: Türk Psikologları Derneği Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 | ÖÇ10 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|