Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192001803105 | KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Krizin topluluk, organizasyon ve paydaşlar üzerindeki etkisinin anlaşılması.
Zorunluluk ve engelleri anlama becerisini geliştirir mi? Kriz ve risk durumlarında
medya ilişkileri,
• Bir kriz planı tasarlama ve proaktif kriz yönetimi becerileri edinme becerisi
kazanma,
• Bir kriz yönetim sürecini değerlendirme kabiliyetini kazanması beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Ercan ARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kriz ve risk ile ilgili kuram ve kavramları anlamak. | 2 | Kriz ve risk iletişim stratejilerini anlama | 3 | Proaktif bir kriz planı başlatabilmek | 4 | Bir krizi yönetebilmek ve etkilerini değerlendirmek. | 5 | Alan hakkında etik bir tartışma yapabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Kriz ve risk ile ilgili kuram ve kavramları anlamak. Kriz ve risk iletişim stratejilerini anlama Proaktif bir kriz planı başlatabilmek
Bir krizi yönetebilmek ve etkilerini değerlendirmek. Alan hakkında etik bir tartışma yapabilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar | | | 2 | Temel kavramlar | | | 3 | Kriz yönetiminin esasları (Krizin Boyutları) | | | 4 | Kriz yönetiminin esasları (Krizin Boyutları) | | | 5 | Sorunlar yönetim-risk yönetimi-kriz yönetimi: benzer hedefler, farklı taktik ve stratejiler. | | | 6 | Sorunlar yönetim-risk yönetimi-kriz yönetimi: benzer hedefler, farklı taktik ve stratejiler. | | | 7 | Krizi sınırlama ve iyileşme. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Krizi sınırlama ve iyileşme. | | | 10 | Krizin sonuçlarının ölçülmesi: Değerlendirme | | | 11 | Krizin sonuçlarının ölçülmesi: Değerlendirme | | | 12 | Siyasi Kriz Yönetim Simülasyonu | | | 13 | Finansal Kriz Yönetim Simülasyonu | | | 14 | Pazarlama Kriz Yönetim Simülasyonu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sriramesh, K., & Vercic, D. (Eds.). (2003). The global public relations handbook: Theory, research, and practice. Routledge. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|