Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
162001304107KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜElective243
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Kriz ortamları temel hak/özgürlüklerin ve insan haklarının ihlal edilebileceği en nazik dönemlerdir.Bu dersin amacı, öğrencilere hukuk alanında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetme ve kriz sonucu ortaya çıkan anlaşmazlıkları daha iyi değerlendirerek , öfke kontrolü becerisini kazandırmaktır.
Name of Lecturer(s)
Öğr.Gör.Ercan ARAS
Learning Outcomes
11.Örgütlerde ve insan ilişkilerinde krizin anlamını öğrenir.
2 2. Krizi oluşturan nedenleri bilir.
33. Krizin özelliklerini ve evrelerini anlar, olası krizleri tahmin eder ve gerekli önlemleri alır.
44. Hukuk alanında krize neden olan faktörleri bilir.
55.Hukukun uygulanması sırasında ortaya çıkması muhtemel kriz durumlarını yönetir.
66. Öfke kontrolü ile ilgili stratejileri kavrar,
77.Kendilerini, diğer insanları anlama ve empati becerisi geliştirir
88.Krizin neden olabileceği muhtemel sonuçları tahmin ederek, Gerekli önlemleri alma becerisi kazanır
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Krizin tanımı,türleri, örgütlerde ve insan ilişkilerinde kriz, krizin türleri,hukuk alanında muhtemel krizler Krizi oluşturan neden Krizin özellikleri ve evreleri Hukuk uygulamalarında ortaya çıkması muhtemel kriz durumları ve yönetimi Krizin neden olabileceği muhtemel sonuçlar İnsan ilişkilerinde empati İyi yönetilemeyen kriz sonuçları Mahkemelerde yaşanan kriz örneklerinin incelenmesi Örgütlerde görülen kriz örnekleri Adli nitelikteki hukuk hizmetlerinde kriz yönetimi Öfke nedir,öfkenin nedenleri ve öfke kontrolü İyi yönetilememiş öfkenin sonuçları Öfke ve suç arasındaki ilişki İyi Yönetilememiş Kriz Örnekleri
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Krizin tanımı,türleri, örgütlerde ve insan ilişkilerinde kriz, krizin türleri,hukuk alanında muhtemel krizlersözlü analatım,tartışma,soru-cevap
2Krizi oluşturan nedenler,sözlü analatım,tartışma,soru-cevap
3Krizin özellikleri ve evrelerisözlü analatım,tartışma,soru-cevap
4Hukuk uygulamalarında ortaya çıkması muhtemel kriz durumları ve yönetimisözlü analatım,tartışma,soru-cevap
5Krizin neden olabileceği muhtemel sonuçlarsözlü analatım,tartışma,soru-cevap
6İnsan ilişkilerinde empatisözlü analatım,tartışma,soru-cevap
7İyi yönetilemeyen kriz sonuçlarısözlü analatım,tartışma,soru-cevap
8Mahkemelerde yaşanan kriz örneklerinin incelenmesisözlü analatım,tartışma,soru-cevap
9Örgütlerde görülen kriz örneklerisözlü analatım,tartışma,soru-cevap
10Adli nitelikteki hukuk hizmetlerinde kriz yönetimisözlü analatım,tartışma,soru-cevap
11Öfke nedir,öfkenin nedenleri ve öfke kontrolü sözlü analatım,tartışma,soru-cevap
12İyi yönetilememiş öfkenin sonuçlarısözlü analatım,tartışma,soru-cevap
13Öfke ve suç arasındaki ilişkisözlü analatım,tartışma,soru-cevap
14İyi Yönetilememiş Kriz Örneklerisözlü analatım,tartışma,soru-cevap
15Dersin değerlendirilmesisözlü analatım,tartışma,soru-cevap
Recommended or Required Reading
1. Özer, Kadir. Duygusal gerilimle baş edebilme, Varlık yayınları, İstanbul, 1989. 2. Tekin, Mahmut ve Zerenler, Muammer. Krizi yönetebilmenin sırları, Çizgi kitabevi, 2005. 3. Soykan, Çiğdem. Öfke ve öfke yönetimi, Kriz dergisi, sayı:11, Ankara . 4. Dregrov, Atle. Çocuk, kayıplar ve yas, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2000. 5. Cüceloğlu Doğan. İçimizdeki Biz “kalite bilincinin temeli”, Geliştiren kitaplar dizisi, İstanbul.1996. 6. Pennebaker, J.W. İçinizi dökün “duyguları dışa vurmanın iyileştirici gücü”, Hekimler yayın birliği, Ankara, 2009. 7. Hyman, S.E. Acil Psikiyatri (Çev.Refet Saygılı), Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1989.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Tartışma15230
Soru-Yanıt15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2510
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma2510
Performans155
TOTAL WORKLOAD (hours)90
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
PO
18
PO
19
PO
20
PO
21
PO
22
PO
23
PO
24
LO1  3                     
LO2    4                   
LO3                        
LO4      4                 
LO5    2                   
LO6           3            
LO7            4           
LO8            4    3      
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr