|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1620008004107 | PALYATİF VE YAŞAM SONU BAKIM | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Palyatif bakım sürecinde primer hastalığın kontrolü, fiziksel semptomların değerlendirilmesi, palyatik bakım gereken hasta ve ailesinde psikiyatrik sorunlar, manevi sorunlar, sosyal sorunlar, ekonomik sorunlar, yaşam sonu gereksinimlerin tanılanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Esma Şahin | Öğrenme Çıktıları | 1 | Palyatif bakım sürecinde primer hastalığın kontrolünü bilebilir, | 2 | Palyatif bakım sürecinde primer hastalığın kontrolünü bilebilir, | 3 | Fiziksel semptomların değerlendirilmesi bilgi ve becerisine sahip olabilir, | 4 | Fiziksel semptomların değerlendirilmesi bilgi ve becerisine sahip olabilir, | 5 | Palyatik bakım gereken hasta ve ailesinde psikiyatrik sorunları tanımlar, bakımını planlar ve uygulayabilir, | 6 | Palyatik bakım gereken hasta ve ailesinde psikiyatrik sorunları tanımlar, bakımını planlar ve uygulayabilir, | 7 | Yaşam sonu gereksinimlerin tanımlar, bakımını planlar ve uygulayabilir, | 8 | Yaşam sonu gereksinimlerin tanımlar, bakımını planlar ve uygulayabilir, | 9 | Yas dönemiyle etkin baş etme yöntemleri bilebilir, | 10 | Yas dönemiyle etkin baş etme yöntemleri bilebilir, |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Palyatif bakım sürecinde palyatik bakım gereken hasta ve ailesinde fiziksel, psikiyatrik, manevi, sosyal, ve ekonomik sorunların tanımlanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme yöntemlerinin uygulanmasında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. | Dersin İçeriği | Palyatif Bakım Tanım, Felsefe, Temel İlkeler, Yaşam Sonu Bakım; Hospisler, Yaşam Sonunda Bakımın Geliştirilmesi, Multidisipliner Yaklaşım ve Ekip Üyelerinin Rolleri, Yaşam Kalitesi Modeline Göre Bireysel Değerlendirme, Ağrı Yönetimi, Semptom Yönetimi, Yaklaşan Ölüm Bulguları ve Bakım Girişimleri, Yas, Kayıp ve Yoksunluk Kavramları, Yas Tipleri, Yasın Değerlendirilmesi, Yaşamın Sonunda Hasta ve Aile ile İletişim ve Kültürel Yönler, Yaşamın Sonundaki Bakımda Karşılaşılan Etik Sorunlar ve Etik Kararlar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Palyatif Bakım Tanım, | | | 2 | Felsefe, | | | 3 | Temel İlkeler, | | | 4 | Yaşam Sonu Bakım; | | | 5 | Hospisler, | | | 6 | Yaşam Sonunda Bakımın Geliştirilmesi, | | | 7 | Multidisipliner | | | 8 | Yaklaşım ve Ekip Üyelerinin Rolleri, | | | 9 | Yaşam Kalitesi Modeline Göre Bireysel Değerlendirme, | | | 10 | Ağrı Yönetimi, Semptom Yönetimi, Yaklaşan Ölüm Bulguları ve Bakım Girişimleri, | | | 11 | Yas, Kayıp ve Yoksunluk Kavramları, Yas Tipleri, Yasın Değerlendirilmesi, | | | 12 | Yaşamın Sonunda Hasta ve Aile ile İletişim ve Kültürel Yönler, | | | 13 | Yaşamın Sonundaki Bakımda Karşılaşılan Etik Sorunlar ve Etik Kararlar. | | | 14 | ödev | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Cimete G., Ölümcül Hastalarda Yaşam sonu Bakım, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara 2002 Özçelik H, Fadıloğlu Ç, Uyar M, Karabulut B. Kanser Hastaları ve Aileleri için Palyatif Bakım, İzmir, 2010. Kahveci K, Gökçınar D. Palyatif Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara 2014. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 2 | 2 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|