Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1620008002104 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle,öğrenci psikolojinin temel kavramlarını ve psikolojik süreçleri tanıyacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞRETİM GÖREVLİS ERCAN ARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | psikolojiyi öğrenir | 2 | psikolojiyi öğrenir | 3 | Psikolojik kavramları değerlendirir | 4 | Psikolojik kavramları değerlendirir | 5 | psikoloji hayata uyarlar | 6 | psikoloji hayata uyarlar |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Psikoloji nedir?
psikolojinin temel kavramları nelerdir?
psikoljinin alanları nelerdir?
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikoloji-Psikolojinin alt dalları-Psikoloji akımları | X | | 2 | Psikoloji-Psikolojinin alt dalları-Psikoloji akımları | X | | 3 | Psikoloji-Psikolojinin alt dalları-Psikoloji akımları | X | | 4 | Psikoloji-Psikolojinin alt dalları-Psikoloji akımları | X | | 5 | Psikoloji-Psikolojinin alt dalları-Psikoloji akımları | X | | 6 | Davranışların biyolojik temeli | X | | 7 | İnsanın gelişimi | X | | 8 | İnsanın gelişimi | X | | 9 | Güdüler | X | | 10 | Güdüler | X | | 11 | Duygular ve heyecanlar | X | | 12 | Duygular ve heyecanlar | X | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baymur F., Genel Psikoloji, 2000 Öztürk O., Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 2002
Yörükoğlu A. Çocuk Ruh Sağlığı, 1996 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|