Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000801106 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin çalışma ortamında var olan tehlike ve riskleri tanıyabilmelerini sağlamak ve bu konudaki yasal hak ve sorumlulukları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. Çalışma ortamında işin yapılması ve yürütülmesi ile ilgili oluşan tehlikelerden ve sağlığa zarar verecek durumlardan korunmak , gerekli temel ilke ve uygulamaları kazandırmak; çalışanların karşılaşabilecekleri mesleki riskler hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Adem AKDAĞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çalışma ortamında karşılaşılan riskleri sayabilmek. | 2 | Çalışma ortamında kimyasal riskleri ve kimyasal risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek. | 3 | Çalışma ortamında biyolojik riskleri ve biyolojik risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek. | 4 | Çalışma ortamında ergonomik riskleri ve ergonomik risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek. | 5 | Çalışma ortamında psikolojik riskleri ve psikolojik risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek. | 6 | Çalışma ortamında fiziksel riskleri ve fiziksel risklere karşı alınacak önlemleri sıralayabilmek. | 7 | Çalışma ortamında görev/ sorumluk ve Haklarının farkında olmak, riskleri gözlemleyebilme. | 8 | Çalışma ortamı ile ilgili kurum kuruluş ve yasal düzenlemelerin farkında olmak. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Derse devam zorunluluğu (Asgari %70)
Belirtilen kaynaklardan derse hazırlıklı gelmek.
Ders ile ilgili istenilen kaynakları temin etmek. |
Dersin İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliğinin gelişimi, temel ilkeler hakkında bilgi, Çalışan ve İşverenin görev/sorumlulukları hakkında bilgi, sağlığa zararlı fiziksel, kimyasal , biyolojik, psikoloji ve ergonomik etmenler hakkında bilgi, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili dünyada ve Ülkemizdeki gelişmeleri kurum kuruluşları hakkında bilgi Iş sağlığı güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi, işe giriş ve periyodik muayeneler ilgili bilgi kazandırmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İş sağlığına giriş | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 2 | İş sağlığının tarihsel gelişimi. | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 3 | İş sağlığının boyutları ve unsurları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 4 | İş sağlığı hizmetleri sunumu ve örgütlenme, Temel İş Sağlığı Hizmetleri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 5 | İş sağlığı hİzmetleri "tıbbi boyut" | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 6 | İş sağlığı Hizmetleri "teknik boyut" | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 7 | İş sağlığında değerlendirme yöntemleri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İş sağlığında Hassas gruplar | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 10 | İşe özel incelemeler ve risk yönetimi | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 11 | İş sağlığı epidemiyolojisi | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 12 | İş ve çevre sağlığı ilişkileri | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 13 | İşle ilgili hastalıklar, meslek hastalıkları ve İş kazaları | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 14 | İş sağlığında uluslararası etik kurallar | Sözlü Anlatım
Power point sunumu
Soru-yanıt, Tartışma | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-İş Sağlığı, Nazmi Bilir, Ali Naci Yıldız, Hacettepe Üniversitesi yayınları, 2004
-İş Sağlığı ve Güvenliği, Alp Esin TMMOB yanını, 2004 8. Risk Değerlendirme Pratik El Kitabı TMMOB 2004
-Süzek S, İş Güvenliği Hukuku, 12. Özkılıç Ö., İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri ve risk değerlendirme metodolojileri Ankara, 2005.
-Güler Ç. Ergonomi.2004. -
-Güler Ç., L. Akın, “Halk Sağlığı Temel Bilgiler” Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 2006. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 2 | 1 | 2 |
Performans | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|