Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
162000304110ÇOCUK HAKLARI VE KORUMASeçmeli243
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Çocuğun hakları ve korunmasını sağlayabilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Mustafa DAL
Learning Outcomes
1Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları izleyebilecektir.
2Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilecektir.
3Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilecektir.
Mode of Delivery
İkinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma Çocuk İhmal ve İstismarı Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
2Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
3Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma
4Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma
5Çocuk İhmal ve İstismarı
6Çocuk İhmal ve İstismarı
7Çocuk İhmal ve İstismarı
8Çocuk İhmal ve İstismarı
9Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler
10Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
11Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
12Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
13Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar
14Değerlendirme
Recommended or Required Reading
İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990. Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Tekışık Veb Ofset Tesisleri, Ankara. Şeyda Kozcu, Ş. (1990.Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara. Kars, Ö. (1996). Çocuk İstismarı: Nedenleri ve Sonuçları, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14114
TOTAL WORKLOAD (hours)88
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ12223322211221244
ÖÇ22244434411231233
ÖÇ32244455311451434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr