Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | 162000304110 | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Level of Course Unit |
Short Cycle |
Objectives of the Course |
Çocuğun hakları ve korunmasını sağlayabilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Mustafa DAL |
Learning Outcomes |
1 | Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları izleyebilecektir. | 2 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilecektir. | 3 | Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilecektir. |
|
Mode of Delivery |
İkinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma
Çocuk İhmal ve İstismarı
Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler
Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları | | | 2 | Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları | | | 3 | Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma | | | 4 | Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma | | | 5 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 6 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 7 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 8 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 9 | Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler | | | 10 | Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama | | | 11 | Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama | | | 12 | Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar | | | 13 | Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar | | | 14 | Değerlendirme | | |
|
Recommended or Required Reading |
İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı.
Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.
UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu.
Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990.
Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Tekışık Veb Ofset Tesisleri, Ankara.
Şeyda Kozcu, Ş. (1990.Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara.
Kars, Ö. (1996). Çocuk İstismarı: Nedenleri ve Sonuçları, Bizim Büro Basımevi, Ankara. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|