Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000304110 | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çocuğun hakları ve korunmasını sağlayabilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Mustafa DAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk hakları ve çocuk koruma ile ilgili uygulamaları izleyebilecektir. | 2 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alabilecektir. | 3 | Çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları
Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma
Çocuk İhmal ve İstismarı
Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler
Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama
Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları | | | 2 | Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları | | | 3 | Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma | | | 4 | Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma | | | 5 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 6 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 7 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 8 | Çocuk İhmal ve İstismarı | | | 9 | Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler | | | 10 | Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama | | | 11 | Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama | | | 12 | Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar | | | 13 | Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılan Çalışmalar | | | 14 | Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı.
Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.
UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu.
Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, B.M. New York 30 Eylül 1990.
Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Tekışık Veb Ofset Tesisleri, Ankara.
Şeyda Kozcu, Ş. (1990.Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara.
Kars, Ö. (1996). Çocuk İstismarı: Nedenleri ve Sonuçları, Bizim Büro Basımevi, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|