Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000302104 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu süreç tek taraflı bir süreç değildir. Yani topluma hizmet uygulamalarının amacı öğrencinin zamanının ve enerjisinin içinde yaşadığı toplumun problemlerinin çözümünde kullanılmasının yanı sıra topluma hizmet uygulamalarının her aşamasının titizlikle değerlendirilerek, öğrencinin ilerdeki yaşantısına katkı sağlayabilmek de önemlidir. Topluma hizmet uygulamaları öğrencilere projeler boyunca elde ettikleri kazanımları düşünmeleri, tecrübelerini ve bilgilerini diğer arkadaşlarıyla paylaşarak içselleştirmeleri konusunda fırsatlar sunmalıdır. Dewey’in tanımlamış olduğu yaşantı yoluyla öğrenmeye güzel bir örnek olan aktif öğrenme ortamında, öğrenciler gerçek kişiler, gerçek kurumlar ve gerçek olaylar ile ilgilenerek, öz güven, yeterlilik, sorumluluk alabilme ve empati gibi bazı duyuşsal kazanımların farkına varırlar. Öğrenciler ilerde ihtiyaç duyacakları, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, etkili iletişim kurabilme takım halinde çalışma ve problem çözme becerilerini geliştirirler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mustafa DAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yerel sorunlara karşı duyarlıdır/çözüm üretir | 2 | Yerel sorunlara karşı duyarlıdır/çözüm üretir | 3 | . Evrensel sorunlara karşı duyarlıdır/çözüm üretir. | 4 | . Evrensel sorunlara karşı duyarlıdır/çözüm üretir. | 5 | Yerel ve evrensel sorunları çözmede aktif olarak katılımcı olur. | 6 | Yerel ve evrensel sorunları çözmede aktif olarak katılımcı olur. | 7 | Yerel ve evrensel sorunlara karşı yeni projeler üretir | 8 | Yerel ve evrensel sorunlara karşı yeni projeler üretir | 9 | Öz değerlendirme becerisini geliştirir | 10 | Öz değerlendirme becerisini geliştirir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Topluma hizmet uygulamalarının gelişimi
Yoksulluk, sigorta ve sosyal yardım yapılan aileler,sağlık hizmetlerinin gelişimi.
Sosyal hizmetlerin bireyselleştirilmesi
Sosyal hizmetlerde topluma hizmet uygulamaları
Vatandaşlara yönelik tavsiyeler
Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler
Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler
Anne ve çocukların refah düzeylerinin yükseltilmesi
Okul çağındaki çocukların sağlık ve refah düzeylerinin artırılması
Problemli çocuklara yönelik çalışmalar
Çocuk İşçiler
Yaşlıların refahı ve zihinsel sağlık hizmetleri
Yerleşmeler ve topluluk merkezleri.
Yerleşmeler ve topluluk merkezleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının gelişimi
| | | 2 | Yoksulluk, sigorta ve sosyal yardım yapılan aileler,sağlık hizmetlerinin gelişimi.
| | | 3 | Sosyal hizmetlerin bireyselleştirilmesi
| | | 4 | Sosyal hizmetlerde topluma hizmet uygulamaları
| | | 5 | Vatandaşlara yönelik tavsiyeler
| | | 6 | Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler
| | | 7 | Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler
| | | 8 | Anne ve çocukların refah düzeylerinin yükseltilmesi
| | | 9 | Okul çağındaki çocukların sağlık ve refah düzeylerinin artırılması
| | | 10 | Problemli çocuklara yönelik çalışmalar
| | | 11 | Çocuk İşçiler
| | | 12 | Yaşlıların refahı ve zihinsel sağlık hizmetleri
| | | 13 | Yerleşmeler ve topluluk merkezleri.
| | | 14 | Yerleşmeler ve topluluk merkezleri. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|