Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000301107 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 0 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin tarımsal denemeleri planlama, veri toplama ve verilerin analizindeki yaklaşımları kavrayabilmesini, elde edilen sonuçları yorumlayabilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mustafa DAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Verileri gereken hassasiyette toplayabilme becerisi | 2 | Verileri gereken hassasiyette toplayabilme becerisi | 3 | Elde edilen verileri analiz edebilme becerisi | 4 | Elde edilen verileri analiz edebilme becerisi | 5 | Analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisi | 6 | Analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisi |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Verilerde hassasiyet ve doğruluk, normal dağılış, hipotez oluşturma ve test etme, denemelerin planlanması ve uyulması gereken ilkeler, varyans analizi, çoklu karşılaştırma testleri, Tek ve çok faktörlü deneme desenleri,. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Araştırma planlanmasında genel ilkeler | | | 2 | Hipotez testleri | | | 3 | Varyans analizi | | | 4 | Tesadüf parselleri deneme deseni | | | 5 | Çoklu karşılaştırma testleri: LSD | | | 6 | Çoklu karşılaştırma testleri: Duncan | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Ortogonal karşılaştırmalar | | | 9 | Tesadüf blokları deneme deseni | | | 10 | Latin karesi deneme deseni | | | 11 | Faktöriyel denemeler | | | 12 | Basit faktöriyel denemeler: Tesadüf parselleri | | | 13 | Basit faktöriyel denemeler: Tesadüf blokları | | | 14 | Bölünmüş parseller | | | 15 | Tekrarlanan denemeler | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Püskülcü, H., İkiz, F., Eren, Ş. 2006. İstatistiğe Giriş. Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, İzmir. 2. Düzgüneş, O.; Kesici, T.; Kavuncu, O.; Gürbüz, F. 1987. Araştırma ve Deneme Metotları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 1021, Ders Kitabı: 295, Ankara. 3. Little, T.M.; Hills, F.J., 1972. Statistical Methods in Agricultural Research. University of California. 4. Bek, Y., Efe, E., 1989. Araştırma ve Deneme Metodları. Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No: 71, Adana. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|