Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000402107 | BİYOİSTATİSTİK | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı biyoistatistik teriminin anlamını kavratmak, veri toplama ve değerlendirme için yöntem ve testleri öğretmektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Ass. Prof. Dr. Aysun ALTIKAT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İstatistiksel yöntemlerin biyoloji bilimine uygulanabilirliğini kavramak. | 2 | Biyoistatistik bilimine ilişkin temel kavramları tanımlamak. | 3 | Alanında karşılaşabileceği problemlerde uygulaması gereken biyoistatistiksel yöntemleri belirleyebilmek | 4 | İstatistiksel sonuçları değerlendirmek ve yorum yapabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Biyoistatistiğin tanımı ve nerelerde kullanıldığı, frekans dağılımları ve tanımlayıcı ölçüler, tablo ve grafik yapım yöntemleri, teorik dağılımlar, parametrik ve parametrik olmayan önemlilik testleri, regresyon ve korelasyon analizi, geçerlilik ve güvenilirlik analizi, sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İstatistik – Biyoistatistik arasındaki ilişkiyi kavrayış | | | 2 | Temel istatistiksel kavramlar bilgisi | | | 3 | Ölçme düzeyleri arasındaki farkları ayırt edebilme
| | | 4 | Değişken Türleri arasındaki farkları ayırt edebilme | | | 5 | Temel olasılık bilgisi
| | | 6 | Rasgele değişken tanımı bilgisi | | | 7 | Frekans dağılım tablosu oluşturabilme bilgisi
| | | 8 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini hesaplayabilme bilgisi | | | 9 | Homojenlik ve ilişki durumlarını ayırt edebilme
| | | 10 | Hipotez Testlerine ilişkin temel kavram bilgisi | | | 11 | Tek ve iki örneklem hipotez testlerini ayırt edebilme
| | | 12 | Parametrik ve parametrik olmayan önemlilik testleri | | | 13 | Regresyon ve korelasyon analizi, geçerlilik ve güvenilirlik analizi,
| | | 14 | Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Sümbüloğlu, K. ve Sümbüloğlu, V., 2010. “Biyoistatistik”, Hatiboğlu Basım Yayın, Ankara.
2. Biyoistatistik Ders Notları (Yrd. Doç. Dr. Aysun ALTIKAT)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|