Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 162000103108 | KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ | Elective | 2 | 3 | 3 |
|
Level of Course Unit |
Short Cycle |
Objectives of the Course |
Krizin topluluk, organizasyon ve paydaşlar üzerindeki etkisinin anlaşılması.
Zorunluluk ve engelleri anlama becerisini geliştirir mi? Kriz ve risk durumlarında
medya ilişkileri,
• Bir kriz planı tasarlama ve proaktif kriz yönetimi becerileri edinme becerisi
kazanma,
• Bir kriz yönetim sürecini değerlendirme kabiliyetini kazanması beklenmektedir. |
Name of Lecturer(s) |
Dr.Öğr.Üyesi Ercan ARAS |
Learning Outcomes |
1 | Kriz ve risk ile ilgili kuram ve kavramları anlamak. | 2 | Kriz ve risk iletişim stratejilerini anlama | 3 | Proaktif bir kriz planı başlatabilmek | 4 | Bir krizi yönetebilmek ve etkilerini değerlendirmek. | 5 | Alan hakkında etik bir tartışma yapabilmek. |
|
Mode of Delivery |
İkinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
|
Recommended Optional Programme Components |
|
Course Contents |
Kriz ve risk ile ilgili kuram ve kavramları anlamak. Kriz ve risk iletişim stratejilerini anlama Proaktif bir kriz planı başlatabilmek
Bir krizi yönetebilmek ve etkilerini değerlendirmek. Alan hakkında etik bir tartışma yapabilmek. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Temel kavramlar | | | 2 | Temel kavramlar | | | 3 | Kriz yönetiminin esasları (Krizin Boyutları) | | | 4 | Kriz yönetiminin esasları (Krizin Boyutları) | | | 5 | Sorunlar yönetim-risk yönetimi-kriz yönetimi: benzer hedefler, farklı taktik ve stratejiler. | | | 6 | Sorunlar yönetim-risk yönetimi-kriz yönetimi: benzer hedefler, farklı taktik ve stratejiler. | | | 7 | Krizi sınırlama ve iyileşme. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Krizi sınırlama ve iyileşme. | | | 10 | Krizin sonuçlarının ölçülmesi: Değerlendirme | | | 11 | Krizin sonuçlarının ölçülmesi: Değerlendirme | | | 12 | Siyasi Kriz Yönetim Simülasyonu | | | 13 | Finansal Kriz Yönetim Simülasyonu | | | 14 | Pazarlama Kriz Yönetim Simülasyonu | | |
|
Recommended or Required Reading |
Sriramesh, K., & Vercic, D. (Eds.). (2003). The global public relations handbook: Theory, research, and practice. Routledge. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|