Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
190000000000AKADEMİK TÜRKÇEElective112
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Türkçede yazma becerilerinin geliştirilmesi ve yazılı metinlerin türlerine göre tanınması ve metinler arasındaki ilişkilerin öğretilmesi. Yazılı anlatım türlerine uygun metinler oluşturulmasının öğretilmesi. Yazılı anlatım iç ve dış yapı unsurlarının doğru ve yetkin bir şekilde gerçekleştirilmesinin öğretilmesi. Türkçe yazılı anlatım metinlerinin tanıtılması ve öğrencilerin metin oluşturmayı öğrenmeleri. Yazılı anlatımda dilin doğru kullanılması ve anlatım bozukluklarına sebep olan hataların tespit edilmesi. Anlatım bozukluğunun nasıl fark edileceğinin öğretilmesi. Her türlü yazışma metinleri ( dilekçe, tutanak vb.) öğretilir
Name of Lecturer(s)
Yrd.Doç.Dr. Mehmet Nuri ÇINARCI
Learning Outcomes
1Yazılı anlatım türlerini anlatır.
2Türlere uygun metin oluşturur ve metinler üzerinde uygulama yapar.
3Türkçenin yazılı olarak ifade edilişinde dilin yapısına uygun özellikleri tanımlar.
4Sözcük, cümle, sözce, atasözü, deyim gibi dil içi unsurların maksada uygun olarak uygular.
5Beden dilini tanımlar.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
Course Contents
Konu / İçerik Fonetik ve Diksiyon , Diyafram Nedir Nasıl Kullanılır, Selen Kusurları Nelerdir, Büküm Nedir Nasıl Yapılır, Çekim Ekinin Kullanımı Nasıl Olmalı, Ulama, Diftonglar, Ğ Harfinin Doğru Kullanımı E Harfinin Kullanım Şekilleri, Harf daralması kuralı, Bağlaçların Kullanımı, Boğumlanma Kusurları, Vurgu Nedir Nasıl Yapılır.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Konu / İçerik Fonetik ve Diksiyon ,
2Diyafram Nedir Nasıl Kullanılır,
3Selen Kusurları Nelerdir,
4Büküm Nedir Nasıl Yapılır,
5Çekim Ekinin Kullanımı Nasıl Olmalı,
6Ulama,
7Diftonglar,
8Ğ Harfinin Doğru Kullanımı
9E Harfinin Kullanım Şekilleri,
10Harf daralması kuralı,
11Bağlaçların Kullanımı,
12Boğumlanma Kusurları,
13Vurgu Nedir Nasıl Yapılır.
14beden dilinin kullanılması.
Recommended or Required Reading
KAYNAKLAR 1- Aktaş, Şerif-Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım/ Okuma-Dinleme/Kounuşma-Yazma, Akçağ Yay. Ankara (2010); 2- Gedizli, Mehmet. (2006), Yazabilmek azılı anlatıma giriş-, Marka yay. İstanbul 3- Özdemir, Emin. (2000), Anlatım Sanatı-Kompozisyon, Remzi Kitabevi, İstanbul
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
Ev Ödevi10330
TOTAL WORKLOAD (hours)72
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1               
LO2               
LO3               
LO4               
LO5               
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr