Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202201304107 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Örgütsel ortamda insan davranışına ilişkin temel kavramları anlama, yorumlama; davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilme ve öneriler geliştirebilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Merve FERAH TAZEGÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Örgütlerde insan davranışını açıklayabilme | 2 | Örgütlerde insan davranışını açıklayabilme | 3 | Örgütsel başarıyı geliştirici davranış biçimlerini ayırt edebilme | 4 | Örgütsel başarıyı geliştirici davranış biçimlerini ayırt edebilme | 5 | Örgütsel tutumları analiz edebilme | 6 | Örgütsel tutumları analiz edebilme | 7 | Örgütsel davranış ile ilgili kuramsal bilgileri davranışsal ve yönetsel sorunlara uygulayabilme | 8 | Örgütsel davranış ile ilgili kuramsal bilgileri davranışsal ve yönetsel sorunlara uygulayabilme | 9 | Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup, örgüt düzeyinde analiz edebilme | 10 | Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup, örgüt düzeyinde analiz edebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste çalışanların örgüt ortamındaki davranışlarını etkileyen faktörler ve bu davranışların çalışan ve örgüt üzerindeki etkileri ele alınmaktadır. Sporda, sporcu antrenör ve veli iletişimi hakkında bilgiler üzerinde durulmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları) | | | 2 | Güdüleme | | | 3 | İş Doyumu | | | 4 | Örgütsel İletişim (tanımı, önemi, türleri | | | 5 | Örgütsel İletişim (örgüt yapısı ve iletişim, doğal iletişim) | | | 6 | Liderlik (tanımı, önemi, liderlik kuramları) | | | 7 | Liderlik (liderlikte güncel yaklaşımlar) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İş Tasarımı (tanımı, önemi, teknikleri) | | | 10 | İş Tasarımı (iş rotasyonu, iş genişletme ve iş zenginleştirme ve davranış ilişkisi) | | | 11 | Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci) | | | 12 | Örgütsel Değişim (planlı değişim ve değişime direnç; tanımı ve önlenmesi) | | | 13 | Örgüt Kültürü | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
öğretim görevlisi ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ9 | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|