Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202201303105 | GİRİŞİMCİLİK VE PROJE YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Seda YALÇIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır. | 2 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır. | 3 | Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir. | 4 | Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir. | 5 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | 6 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | 7 | İş planı ve iş modeli oluşturabillir. | 8 | İş planı ve iş modeli oluşturabillir. | 9 | Bir iş fikri ile ilgili finansal planlama yapabilir. | 10 | Bir iş fikri ile ilgili finansal planlama yapabilir. | 11 | Yeni bir iş fikrini etkili bir şekilde sunabilir. | 12 | Yeni bir iş fikrini etkili bir şekilde sunabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İlk olarak Girişimcilik kavramları üzerinde durulmaktadır. Girişimcilerin temel özellikleri verilerek, katılımcının kendisini girişimci olarak değerlendirmesi sağlanmaktadır. İkinci olarak, girişimin başarısını etkileyen en önemli adımlardan biri olan iş fikri ve inovasyon kavramları üzerinde durulup, İnovasyona dayalı iş fikri bulma yöntemleri aktarılma aktarılır. Girişimin başarı kriteri, hedef kitlesi, rakipleri gibi stratejik adımlarının belirlenmesinin ardından, nasıl iş planı hazırlanacağı anlatılmaktadır. Eğitimin her bir adımı, bireysel veya gruplar halinde, iş fikrinin belirlenmesinden iş planının hazırlanmasına kadar uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir. Son olarak, girişimcilik destekleri hakkında bilgi verilmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | - Girişimcilik Kavramı, Girişimciliğin Esasları
- Girşimciliğin Küresel Yönleri
| X | X | 2 | Girişimci Zihnine Giriş: Fikirden Gerçeğe | X | X | 3 | - Rekabetçi Bir İş Modeli Tasarlamak
- Sağlam Bir Strateji Oluşturmak
- Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek | X | X | 4 | - İşletme Mülkiyeti Biçimleri
- Marka Kiralama ve Girişimci | X | X | 5 | - Mevcut Bir İşletmeyi Satın Almak
- İşletme Değeri Belirleme Yöntemleri
| X | X | 6 | İş Planı Oluşturmak: Pazarlama ve Finansa Dair Hususlar | X | X | 7 | E-Ticaret ve Girişimci / E- Başarı Stratejileri | X | X | 8 | Ara Sınav - Vize | X | X | 9 | Fiyatlandırma Stratejileri ve Taktikleri | X | X | 10 | - Başarılı Bir Finansal Plan Oluşturma
- Mali Tablolar ve Analizleri
| X | X | 11 | - Finansman Kaynakları: Özsermaye ve Borç
- Para Akışının Yönetimi
| X | X | 12 | - Doğru Konum ve Planın Seçilmesi
- Rekabet Üstünlüğünün Kaynakları
| X | X | 13 | - Yeni Bir Riskli Girişim Takımı Oluşturmak
- Gelecek Nesil İçin Planlama Yapmak
| X | X | 14 | Yeni Bir Riskli Girişim Takımı Oluşturmak - Gelecek Nesil İçin Planlama Yapmak | X | X |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Norman M. SCARBOROUGH, Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Esasları, Pearson |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | ÖÇ4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ9 | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | ÖÇ12 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|