Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 204420004207 | DOĞAL BİLEŞİKLER KİMYASI - II | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin antioksidanlar, sentetik ve doğal antioksidanların önemi, doğal antioksidan içeren yiyecekler, ve doğal bileşikler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. MEHMET ALİ DEMİRCİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doğal bileşikleri tanır ve önemini kavrar. | 2 | Antioksidan çalışmalarda laboratuar kullanımı, araç ve gereçlerini bilir | 3 | Antioksidan araştırma problemlerini tanımlayarak, analiz ve formüle eder. | 4 | Antioksidan aktivite uygulamaları için gerekli modern teknikleri ve/veya donanımları tasarlar. | 5 | Antioksidan kapasite/aktivite tayin yöntemlerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Doğal bileşikler hakkında bilgi sahibi olmak, tanımak. Doğal bileşiklerin nerelerden elde edildiği hakkında bilgi sahibi olmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doğal Bileşikler | | | 2 | Antioksidanlar | | | 3 | Sentetik antioksidanlar ve onların kullanım alanları | | | 4 | Doğal antioksidanlar | | | 5 | Doğal antioksidan içeren yiyecekler ve onların canlı hayatında önemi | | | 6 | Antioksidan madde içeren numunelerin örnek hazırlama işlemleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Phenolics in Food and Nutraceuticals Fereidoon Shahidi and Marian Naczk, CRC Press 2006.
2. Advanced Protocols in Oxidative Stress I-II, Donald
Armstrong, Springer.
3. Phenolic compound biochemistry, Wilfred Vermerris Ralph Nicholson, Springer |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 3 | 30 |
Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|