Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 204420002104 | ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE İNSAN SAĞLIĞI | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çevre ve çevre kirliliği üzerine temel kavramların anlaşılması, ülkesel ve küresel ölçekte çevre kirliliğinin nedenleri ve temel çevre sorunlarının algılanması ve bu sorunların çözümünde atılması gereken adımların belirlenmesidir. Ayrıca; kültürel kayıpları önlemek ve telafi edebilmek adına insanların sosyal sorumluluk amacıyla projeler geliştirmeleri, bir dizi etkinlik sayesinde insanların toplumsal sorunlara duyarlılık geliştirmeleri ve çözüm önerileri sunabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe USANMAZ BOZHÜYÜK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doğal ve Kültürel Çevre, ekosistem, habitat hakkında temel kavramları öğrenir. | 2 | Çevre kirliliğinin nedenlerini öğrenir, bu sorunlara mesleki açıdan yeni bakış açıları geliştirir | 3 | Çevre kirliliğinin yol açtığı sonuçlar öğrenilir. | 4 | Uluslar arası Çevre Politikaları hakkında bilgi sahibi olunur. | 5 | Çevre kirliliği ve Sosyal Sorumluluk Hakkında Yasal Mevzuatı kavrar | 6 | Çevre kirliliği ve insan sağlığı hakkında bireysel ve mesleki olarak kendisini geliştirir. | 7 | Çevre kirliliği ve insan sağlığının önemini anlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre kirliliğini önlemek ve insan sağlığını korumak, kaybolan toplumsal bilinci oluşturup sosyal anlamda da çevreye katkı sağlamaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre, Ekosistem, Habitat, Niş, Komünite, Ekolojik denge, Ekolojik Çevrimler, Doğal ve Kültürel Çevre ve Çevre Faktörlerinin açıklanması ve tartışılması | | | 2 | Çevre Sorunlarının Nedenleri, Nüfus Artışı, Plansız Kentleşme, Plansız Sanayileşme sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 3 | Çevre Sorunlarının doğurduğu sonuçlar, İnsan Sağlığı açısından çevre kirlilikleri, Başlıca Yerel Çevre Kirlilikleri, Flora-Fauna üzerine etkileri ve Biyolojik çeşitlilik üzerindeki etkilerinin açıklanması | | | 4 | Hava kirliliği, Su ve Deniz Kirliliği, Toprak kirliliği sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 5 | Gürültü ve Ses Kirliliği, Görüntü Kirliliği sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 6 | Radyoaktif ve Kültürel Kirlilik sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 7 | Katı atık kirliliği ve dönüşümü, Gıda Kirlenmesi sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 8 | Erozyon ve yanlış arazi kullanımı sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 9 | Ülkemizde Çevre Koruma hakkında yasal mevzuatın incelenmesi | | | 10 | Çevre Sorunları için alınacak önlemler, ve geliştirilecek alternatif enerji kaynakları | | | 11 | İnsanın çevre üzerine etkisinin incelenmesi | | | 12 | Çevre ve sürdürülebilir kalkınma, Çevre eğitimi ve çevre bilincinin oluşturulması | | | 13 | Çevre kirliliği önleyici ve insan sağlığını gelişimini destekleyici, sürdürülebilir planlama ve tasarımı yaklaşımlarının benimsetilmesi | | | 14 | | | | 15 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Haktanır, K. ve Arcak, S. 1998. Çevre Kirliliği, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1503, Ankara.
Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Ankara.
Türkman , A. (2000) : Yaşanabilir Bir çevre için, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|