Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000104109 | EĞİTSEL OYUNLAR | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Temel hareket becerileriyle oyun öğretimi ve oyunların çocuk gelişimine katkısı amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Engin DAYAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlık, hastalık ve toplum yapısı arasındaki bağı görebilme | 2 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda neoliberal politikaların etkisini görebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Oyun Nedir? Oyunun özellikleri Nelerdir? Eğitsel oyun ne demektir? Oyun tabanlı öğrenme nedir? Kısa tarihi ve oyun tabanlı öğrenme teorileri. Dünya ve Türkiye’de oyun tabanlı öğrenme ile ilgili örnekler? Ciddi oyun ne demektir? Oyun ve simülasyonların karşılaştırılması. Sanal öğrenme ortamlarında oyunun entegre edilmesi.Second Life ve Virtual Worlds gibi ortamlardaki öğrenme deneyimleri. Oyun tasarımı ilkeleri nelerdir? Eğitsel oyun tasarım modelleri (EFM, FIDGE, Deneyimsel, Oyun Nesnesi, Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme-Öğretme Modeli). Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Oyun Nedir? Oyunun özellikleri Nelerdir? | | | 2 | Eğitsel oyun ne demektir? | | | 3 | Oyun tabanlı öğrenme nedir? | | | 4 | Kısa tarihi ve oyun tabanlı öğrenme teorileri. Dünya ve Türkiye’de oyun tabanlı öğrenme ile ilgili örnekler? | | | 5 | Ciddi oyun ne demektir? | | | 6 | Oyun ve simülasyonların karşılaştırılması. | | | 7 | Sanal öğrenme ortamlarında oyunun entegre edilmesi. | | | 8 | Second Life ve Virtual Worlds gibi ortamlardaki öğrenme deneyimleri. Oyun tasarımı ilkeleri nelerdir? | | | 9 | Eğitsel oyun tasarım modelleri (EFM, FIDGE, Deneyimsel, Oyun Nesnesi, Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme-Öğretme Modeli). | | | 10 | Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler | | | 11 | Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler | | | 12 | Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler | | | 13 | Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler | | | 14 | Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|