Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 212201003107 | SAĞLIK İLETİŞİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
SAĞLIK ALANINDA KULLANILAN İLETİŞİM KURAMLARI VE YÖNTEMLERİNİ ÖĞRETEREK HASTA VE YAKINIYLA DOĞRU İLETİŞİM KURULMASININ SAĞLANMASI. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler sağlık iletişimi alanını, sağlık iletişimi ile ilgili kuramları ve yaklaşımları tanımlayabilecekler ve açıklayabileceklerdir. | 2 | Sağlık alanındaki davranış biçimlerini açıklayabilecekler ve ilişkilendirebilecekler. | 3 | Hasta-tedavi ekibi ilişkisi ve sağlık hizmeti sağlama süreçlerini tanımlayabilecekler ve açıklayabilecekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlık İletişimi Alanının Tarihsel Gelişimi ve Anlayışının Gelişimi | | | 2 | Sağlığa İlişkin Temel Yaklaşımlar ve Sağlık İletişimi Kuramları | | | 3 | Sağlık İletişiminin Gerçekleşme Düzeyleri | | | 4 | Sağlık İletişiminin Kapsamı, Sağlık iletişimi Alanı ve İlişkili Olduğu Disiplinler | | | 5 | Yükleme Kuramı Açısından Sağlık Davranışlarının Açıklanması | | | 6 | Sağlık Alanında Davranış Değişikliği Oluşturmanın Yolları | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Sağlık Sistemlerinde Sağlık ve Hastalık Kavramları ve Psiko-Sosyal Boyutları | | | 9 | Hasta-Tedavi Ekibi İlişkisi ve sSğlık Hizmeti Sağlayanların Psiko-Sosyal Portreleri | | | 10 | Durumsal Krizler: Hastalığa Bağlı Olarak Beliren Krizler | | | 11 | Sağlık İletişiminde Hedef Kitle ve İletişim Sürecinin Sağlık İletişimi Açısından Değerlendirilmesi | | | 12 | Sağlık İletişimi Kampanyaları | | | 13 | Kamu Sağlığı Enformasyonu ve Medya | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|