Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000149SAĞLIKLI YAŞAM, MANEVİ BAKIM VE DEĞERSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Milli ve manevi değerlerimiz başta olmak üzere öğretmen adaylarının öğretmenlik meslekleri sırasında öğrencilerine kazandıracakları değerler ve toplumsal değerlerin eğitim öğretimle nasıl kazandırılacağı dersin asıl amacıdır. Ayrıca öğretmen adaylarının evrensel değerleri bilmeleri ve hem milli/manevi değerler hem de evrensel değerleri öğrencilere nasıl kazandıracakları dersin diğer amacıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramları açıklar
2Karakter ve değer eğitiminin toplumsal yapıya etkisini ve yaşadığı toplumun milli ve manevi değerlerini tanımlar
3Karakter ve değer eğitiminin insani ve kültürel kalkınmaya etkisini açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Karakter ve Değer eğitimi konusuyla ilgili temel kavramlar, karakter ve değer eğitiminde aile, çevre ve okulun önemi, Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar, Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okul, İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi, Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerler, Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri ve Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen konuları temel içeriği oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar
2Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okul
3İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
4Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerler
5Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimi
6Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesi
7ARA SINAV
8Eğitim Programlarında Değerler
9Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulaması
10Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitim
11Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
12Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
13Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültür
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı12020
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1443233444443322
ÖÇ2344333444453433
ÖÇ3443333543443343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr