Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000149 | SAĞLIKLI YAŞAM, MANEVİ BAKIM VE DEĞER | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Milli ve manevi değerlerimiz başta olmak üzere öğretmen adaylarının öğretmenlik meslekleri sırasında öğrencilerine kazandıracakları değerler ve toplumsal değerlerin eğitim öğretimle nasıl kazandırılacağı dersin asıl amacıdır. Ayrıca öğretmen adaylarının evrensel değerleri bilmeleri ve hem milli/manevi değerler hem de evrensel değerleri öğrencilere nasıl kazandıracakları dersin diğer amacıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramları açıklar | 2 | Karakter ve değer eğitiminin toplumsal yapıya etkisini ve yaşadığı toplumun milli ve manevi değerlerini tanımlar | 3 | Karakter ve değer eğitiminin insani ve kültürel kalkınmaya etkisini açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Karakter ve Değer eğitimi konusuyla ilgili temel kavramlar, karakter ve değer eğitiminde aile, çevre ve okulun önemi, Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar, Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okul, İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi, Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerler, Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri ve Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen konuları temel içeriği oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okul | | | 3 | İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi | | | 4 | Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerler | | | 5 | Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimi | | | 6 | Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesi | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Eğitim Programlarında Değerler | | | 9 | Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulaması | | | 10 | Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitim | | | 11 | Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | | | 12 | Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim | | | 13 | Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültür | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|