Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
192201001107SAĞLIK BİLGİ SİSTEMİSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Sağlık kurumlarında kullanılan bilgi sistemleri ve uygulamaları ile ilgili temel bilgileri öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilgi ve bilgiyi elde etme yollarını öğrenir.
2Bilgi sistemleri kavramı, amacı, önemini öğrenir.
3Bilgi teknolojisi kavramını öğrenir
4Sağlık bilgi sistemi ve kullanım alanlarını öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Denel kavramlar, hastane yönetimi ve bilgi sistemleri, bilgi gereksinimi, hastanelerde bilgi sistemi geliştirme, klinik bilgi sistemleri, poliklinik hizmetleri bilgi sistemi, hastane bilgi sisteminde bilgisayara geçiş süreci, bilgi sisteminin analizi, elektronik hasta kayıtları, ulusal sağlık kayıtları sürecine entegrasyonu, sağlık net, medula,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgi sistemleri kavramı, bilgi sistemlerinin amacı ve önemi
2Bilgi sistemini oluşturan unsurlar
3Bilgi teknolojisi kavramı
4Sağlık bilgi sistemleri
5Sağlık bilgi sistemleri
6Sağlık bilgi sisteminde geçmişten günümüze bilgisayar ve kullanım alanları
7ARA SINAV
8Sağlık kurumlarında tıbbi kayıt sistemi ve hasta kayıt süreci
9Elektronik sağlık kaydının uyumunu etkileyen faktörler, elektronik tıbbi kayıtlardan gelecekteki beklentiler
10E-sağlık, e-ticaret, tele tıp, elektronik tıbbi kayıt kullanıcıları, sağlık kurumlarında insan-bilgisayar etkileşimi
11Sağlık kurumlarında bilgisayarların kullanım alanları, 1. yönetim bilgi sistemleri
122. klinik bilgi sistemleri
13Uygulama
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bilgen, S. (1998). Sağlık Bilgi Sistemleri, Çalışma Belgesi, Ankara: TÜBİTAK Ulusal Enformasyon Altyapısı Ana planına Katkı, T.C. Ulaştırma Bakanlığı, TUENA, Boyacı, N. (1999). Hastane Bilgi Sistemleri. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Programı Yüksek Lisans Tezi, Çağıltay, N.E., Tokdemir, G. (2010). Veritabanı Sistemleri Dersi: Teoriden Pratiğe. Ankara: Ada Matbaacılık. Güleş, H.K., ve Özata, M. (2005). Sağlık Bilişim Sistemleri., 1. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, Güleş H. K., Özata, M. (2005), Sağlık Bilişim Sistemleri. Ankara: Nobel Yayım Dağıtım, SB. (T.C. Sağlık Bakanlığı), (1998). Hastane Bilgi Sistemleri Alımı Çerçeve İlkeleri. Ankara: Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü. SB. (T.C. Sağlık Bakanlığı). (2005). Hastane Bilgi Sistemleri Alımı Çerçeve İlkeleri. Doküman Sürümü: 4.1. Yataklı Tedavi Kurumları Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri Yönergesi. Erişim: http://www.saglik.gov.t
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı12020
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1443233443334343
ÖÇ2543343454333323
ÖÇ3443333443333233
ÖÇ4442343343344333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr