Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
192201001105İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Seçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Dersi alan öğrencilere kendini açma, empati kurma, insan ilişkilerinin gereklilikleri ve doğru iletişim becerileri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hakan Bakar
Öğrenme Çıktıları
1Kişilerarası İlişkiler ve iletişime dair temel kavramları, kuramları öğrenir ve bunları hem kendi yaşamına uygular hem de bir kurguya uygular.
2Kişilerarası İletişimin ne olduğunu, temel işlevlerini ve kabullerini açıklar.
3Temel iletişim becerilerinin neler olduğunu bilir ve kendi iletişim becerilerine dair farkındalık kazanır.
4Empatik anlayışın ne olduğunu kavrar ve uygulamaya çalışır.
5Kişilerarası iletişimde kendini uygun açmanın ne olduğunu bilir ve yaşamında uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Bulunmamaktadır.
Dersin İçeriği
İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış: Tanımı, Saygı Duymak, Empatik Anlayışla Yaklaşmak, Etkin Dinlemek, Somut Olmak, Uygun Kendini Açma, Ben Dilini Kullanmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, dersin içeriği, nasıl işleneceği ve değerlendirme türüne dair paylaşımın yapılması
2Kişilerarası İlişkilerin Başlangıcı Ve Gelişimi: Kişilerarası İletişim, Fiziki Çevrenin Rolü, Kişilerarası İlişkiler, Kişilerarası İlişki Tipleri, Kuramsal Yaklaşımlar ve Modeller
3Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Dinleme: Dinleme Becerisi, Dinlemede Sözsüz Tepkiler, Dinleme Türleri, Etkili Dinleme, Edilgen Ve Etkin Dinleme, Etkisiz Dinleme Türleri.
4Kişilerarası İlişkiler Ve Empati: Empati İle İlişkili Kavramlar, Empatinin Gelişimi, Empatik Dinleme
5Kişilerarası İlişkilerde Kendini Açma: Kendini Açmanın Tanımı, Türleri, Riskleri, Psikolojik Danışmada Kendini Açma, Kuramsal Açıklamalar, Kendini Açmanın İşlevleri
6Kişilerarası İlişkilerde Sözsüz İletişim: Sözsüz İletişimin Farkı ve Önemi, Kültür Ve Beden Dili, Sözsüz İletişimin Ögeleri, İletişim Ortamı Ve Mesafe
7Kişilerarası İlişkiler Ve Güvengenlik: Güvengenliğin Temelleri Ve Tanımı, Güvengen Davranış, Sınıflandırılması, Güvengen Olmanın Önündeki Engeller, Güvengenlik Eğitimi
8Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Çatışma: Tanımı, Çatışma Çözme Yöntemleri, Tarzları, Transaksiyonel Analiz Ve Çatışma, Arabuluculuk
9Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Çatışma: Transaksiyonel Analiz Ve Çatışma, Arabuluculuk
10Kişilerarası İlişkiler Ve Duygusal Zeka: Duygu, Duyguların İşlevleri, Sınıflandırılması, Duygusal Zeka, Modeller, Eleştiriler
11Aile İçi İlişkiler Ve İletişim: Ailenin Tanımı, İşlevleri, Tipleri, Anne-Baba Ve Çocuk İlişkisi, Anne-Baba Tutumları
12Kişilerarası İlişkiler, İletişim Ve Düşünsel Süreçler: ABC Modeli, Düşünme Hataları, İlişkilerle İlgili İnançlar
13Özet ve değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
GEÇTAN. E. (2003), İNSAN OLMAK, REMZİ KİTABEVİ
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Bulunmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı12020
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1443434444442343
ÖÇ2334432345453332
ÖÇ3434433333343433
ÖÇ4444434434444334
ÖÇ5445433444443434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr