|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192201001105 | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Dersi alan öğrencilere kendini açma, empati kurma, insan ilişkilerinin gereklilikleri ve doğru iletişim becerileri kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Hakan Bakar | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kişilerarası İlişkiler ve iletişime dair temel kavramları, kuramları öğrenir ve bunları hem kendi yaşamına uygular hem de bir kurguya uygular. | 2 | Kişilerarası İletişimin ne olduğunu, temel işlevlerini ve kabullerini açıklar. | 3 | Temel iletişim becerilerinin neler olduğunu bilir ve kendi iletişim becerilerine dair farkındalık kazanır. | 4 | Empatik anlayışın ne olduğunu kavrar ve uygulamaya çalışır. | 5 | Kişilerarası iletişimde kendini uygun açmanın ne olduğunu bilir ve yaşamında uygular. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Bulunmamaktadır. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Bulunmamaktadır. | Dersin İçeriği | İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış: Tanımı, Saygı Duymak, Empatik Anlayışla Yaklaşmak, Etkin Dinlemek, Somut Olmak, Uygun Kendini Açma, Ben Dilini Kullanmak | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, dersin içeriği, nasıl işleneceği ve değerlendirme türüne dair paylaşımın yapılması | | | 2 | Kişilerarası İlişkilerin Başlangıcı Ve Gelişimi: Kişilerarası İletişim, Fiziki Çevrenin Rolü, Kişilerarası İlişkiler, Kişilerarası İlişki Tipleri, Kuramsal Yaklaşımlar ve Modeller | | | 3 | Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Dinleme: Dinleme Becerisi, Dinlemede Sözsüz Tepkiler, Dinleme Türleri, Etkili Dinleme, Edilgen Ve Etkin Dinleme, Etkisiz Dinleme Türleri. | | | 4 | Kişilerarası İlişkiler Ve Empati: Empati İle İlişkili Kavramlar, Empatinin Gelişimi, Empatik Dinleme | | | 5 | Kişilerarası İlişkilerde Kendini Açma: Kendini Açmanın Tanımı, Türleri, Riskleri, Psikolojik Danışmada Kendini Açma, Kuramsal Açıklamalar, Kendini Açmanın İşlevleri | | | 6 | Kişilerarası İlişkilerde Sözsüz İletişim: Sözsüz İletişimin Farkı ve Önemi, Kültür Ve Beden Dili, Sözsüz İletişimin Ögeleri, İletişim Ortamı Ve Mesafe | | | 7 | Kişilerarası İlişkiler Ve Güvengenlik: Güvengenliğin Temelleri Ve Tanımı, Güvengen Davranış, Sınıflandırılması, Güvengen Olmanın Önündeki Engeller, Güvengenlik Eğitimi | | | 8 | Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Çatışma: Tanımı, Çatışma Çözme Yöntemleri, Tarzları, Transaksiyonel Analiz Ve Çatışma, Arabuluculuk | | | 9 | Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Çatışma: Transaksiyonel Analiz Ve Çatışma, Arabuluculuk | | | 10 | Kişilerarası İlişkiler Ve Duygusal Zeka: Duygu, Duyguların İşlevleri, Sınıflandırılması, Duygusal Zeka, Modeller, Eleştiriler | | | 11 | Aile İçi İlişkiler Ve İletişim: Ailenin Tanımı, İşlevleri, Tipleri, Anne-Baba Ve Çocuk İlişkisi, Anne-Baba Tutumları | | | 12 | Kişilerarası İlişkiler, İletişim Ve Düşünsel Süreçler: ABC Modeli, Düşünme Hataları, İlişkilerle İlgili İnançlar | | | 13 | Özet ve değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | GEÇTAN. E. (2003), İNSAN OLMAK, REMZİ KİTABEVİ | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Bulunmamaktadır. |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|