Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 194417004108 | İMAR MEVZUATI | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İmar mevzuatı kapsamında şehir planlama kararlarının ve uygulama süreçlerinin şehirlerde nasıl bir mekânsal kurgu oluşturduğunu tartışarak; plan hiyerarşisi ve planlamada yetki, kamu yararı ve kentsel rant gibi tartışmalı kavramları analitik bir yaklaşımla ortaya koyarak kentlerde gerçekleşen imar uygulamaları hakkında bilgi vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İmar hukuku temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak. | 2 | Şehir planları hiyerarşisi ve planlamada yetki konusunda bilgi sahibi olmak. | 3 | İmar mevzuatına genel bir bakış açısıyla yaklaşarak çerçeve bilgi sağlamak. | 4 | Kamu yararı kavramı tanımlayarak kent için önemini anlayabilmek. | 5 | Afet yönetimi, kentsel dönüşüm gibi konuları imar uygulamaları kapsamında analiz edebilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Şehir Planlama Disiplini ve Kent İçin Önemi. | | | 2 | İmar Hukuku Temel Kavramları I | | | 3 | İmar Hukuku Temel Kavramları II | | | 4 | Türkiye İmar Mevzuatı I | | | 5 | Türkiye İmar Mevzuatı II | | | 6 | Türkiye İmar Mevzuatı III | | | 7 | Ara Sınav Haftası | | | 8 | İmar Mevzuatında Plan Türleri ve Yetki | | | 9 | İmar Planları Onay Süreci ve Yaşanan Sorunlar. | | | 10 | Plan Yapım Yöntemleri | | | 11 | Planlamada Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanımı | | | 12 | Afet Yönetimi ve İmar Uygulamaları | | | 13 | Kentsel Dönüşüm ve İmar Uygulamaları | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İmar Hukuku (Halil Kalabalık) Seçkin Yayınevi, Ankara, 2005
Önerilen Kaynaklar:
Kanunlar, Tüzükler, Yönetmelikler ve İçtihatlar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 25 | Derse Katılım | 1 | 15 | Bireysel Çalışma | 1 | 15 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 13 | 13 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|