Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
194414004103ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA Seçmeli243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler bu derste programlama ve problem çözme becerileri geliştirir. Hesaplama kavramı, basit algoritmalar ve veri yapıları, editör kullanma, program tasarımı ve Python dilinde yazımı, programı test etme ve hata ayıklama gibi konular işlenir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fevzi DAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Algoritmaları akış diagramları ve yalancı kod ile oluşturabilme.
2Temel algoritma yapılarını kullanabilme.
3Giriş-çıkış operatörleri, değişkenler, koşullu operatörler ve çevrim kullanarak bilgisayar kodu yazabilme.
4Fonksiyonların nasıl kullanılacağını kavrama.
5Dizilerin nasıl kullanılacağını kavrama.
6Özyineleme konseptini kavrama ve programlama tekniği olarak kullanabilme becerisi.
7Fonksiyonları ve dizileri kullanarak basit programlar yazabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Yazılım ve donanım kavramları, problem çözme (algoritma ve yalancı kod kullanımı), Python programlama dili özellikleri, girdi-çıktı operasyonları, değişken kavramı ve tipleri, aritmetik operatörler, koşullu operatörler, mantıksal operatörler, çevrim işlemleri, koleksiyonlar, fonksiyonlara giriş ve özyineleme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgisayara Giriş
2Algoritmalar
3Algoritmalar ve yalancı kodlar
4Python'a giriş, girdi-çıktı, açıklamalar, değişkenler, veri tipleri, aritmetik operatörler
5Koşullu operatörler
6Çevrim işlemleri (while-loop, for-loop)
7İçiçe çevrim işlemleri, mantıksal operatörler
8Koleksiyonlar
9Girdi-Çıktı
10Fonksiyonlara Giriş
11Fonksiyonlara parametre olarak koleksiyon verilmesi
12Yinelemeye Giriş
13Yinelemeye Giriş
14Dönem sonu sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Introduction to Programming in Python: An Interdisciplinary Approach, Robert Sedgewick, Kevin Wayne, and Robert Dondero, Pearson, 2015. - CS for All, Christine Alvarado, Zachary Dodds, Geoff Kuenning, Ran Libeskind-Hadas, Harvey Mudd College. - Ders kitabı örün sayfası: https://introcs.cs.princeton.edu/python/home/ - Öğretici başlangıç: https://docs.python.org/3.5/tutorial/index.html - Kütüphane referansı: https://docs.python.org/3.5/library/index.html - Dil referansı: https://docs.python.org/3.5/reference/index.html - Programlama stil rehberi: https://pycodestyle.readthedocs.io/en/latest/
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik13636
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr