Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 194414004103 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler bu derste programlama ve problem çözme becerileri geliştirir. Hesaplama kavramı, basit algoritmalar ve veri yapıları, editör kullanma, program tasarımı ve Python dilinde yazımı, programı test etme ve hata ayıklama gibi konular işlenir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Fevzi DAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Algoritmaları akış diagramları ve yalancı kod ile oluşturabilme. | 2 | Temel algoritma yapılarını kullanabilme. | 3 | Giriş-çıkış operatörleri, değişkenler, koşullu operatörler ve çevrim kullanarak bilgisayar kodu yazabilme. | 4 | Fonksiyonların nasıl kullanılacağını kavrama. | 5 | Dizilerin nasıl kullanılacağını kavrama. | 6 | Özyineleme konseptini kavrama ve programlama tekniği olarak kullanabilme becerisi. | 7 | Fonksiyonları ve dizileri kullanarak basit programlar yazabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yazılım ve donanım kavramları, problem çözme (algoritma ve yalancı kod kullanımı), Python programlama dili özellikleri, girdi-çıktı operasyonları, değişken kavramı ve tipleri, aritmetik operatörler, koşullu operatörler, mantıksal operatörler, çevrim işlemleri, koleksiyonlar, fonksiyonlara giriş ve özyineleme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilgisayara Giriş | | | 2 | Algoritmalar | | | 3 | Algoritmalar ve yalancı kodlar | | | 4 | Python'a giriş, girdi-çıktı, açıklamalar, değişkenler, veri tipleri, aritmetik operatörler | | | 5 | Koşullu operatörler | | | 6 | Çevrim işlemleri (while-loop, for-loop) | | | 7 | İçiçe çevrim işlemleri, mantıksal operatörler | | | 8 | Koleksiyonlar | | | 9 | Girdi-Çıktı | | | 10 | Fonksiyonlara Giriş | | | 11 | Fonksiyonlara parametre olarak koleksiyon verilmesi | | | 12 | Yinelemeye Giriş | | | 13 | Yinelemeye Giriş | | | 14 | Dönem sonu sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- Introduction to Programming in Python: An Interdisciplinary Approach, Robert Sedgewick, Kevin Wayne, and Robert Dondero, Pearson, 2015.
- CS for All, Christine Alvarado, Zachary Dodds, Geoff Kuenning, Ran Libeskind-Hadas, Harvey Mudd College.
- Ders kitabı örün sayfası: https://introcs.cs.princeton.edu/python/home/
- Öğretici başlangıç: https://docs.python.org/3.5/tutorial/index.html
- Kütüphane referansı: https://docs.python.org/3.5/library/index.html
- Dil referansı: https://docs.python.org/3.5/reference/index.html
- Programlama stil rehberi: https://pycodestyle.readthedocs.io/en/latest/ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 36 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|