Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
214401301109DOĞADA HAYATTA KALMA VE İLK YARDIMSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Doğada çalışırken, doğal afetlerde, yaralanmalarda ve kazalarda bireyin/toplumun sağlığını korumak, hayat kaybını önlemek ve bireylerin en az zarar görmesini sağlamak için gereken bilgilere sahip olmayı ve bu bilgileri uygulayabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Berfin Sezen CANTEPE
Öğrenme Çıktıları
1Temel ilk yardım ilkelerini tanımlar
2Doğada karşılaşılan küçük kazalarda basit yöntemlerle çözüm oluşturur
3Afetler, kazalar ve yaralanmalarda ilk yardım uygular
4Yenidoğan ve yetişkinlerde temel yaşam desteği oluşturabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Barınma, Su Elde Etme Yöntemleri, Ateş Yakma, Yön Bulma, Meteoroloji, İlk Yardım, Kamp Alanı Oluşturma, Yemek Pişirme Yöntemleri, Giyim ve Ekipman Bilgisi, Soğuktan Korunma Yöntemleri, Kar ve Çığ Bilgisi, , Doğada Liderlik ve Kurtarma Organizasyonu, Doğayı ve Çevreyi Koruma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlk yardımın tanımı, amacı, hedefleri
2Temel yaşam desteği (Yenidoğan, yetişkin)
3Bilinç kaybı, bayılma ve epilepside ilk yardım teknikleri
4Kanamalar ve şokta ilk yardım
5Yaralanmalarda ilk yardım
6Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım
7Hasta ve yaralı taşıma teknikleri
8Elektrik Çarpması, Sıcak çarpması, hipotermi ve yanıklarda ilk yardım
9Zehirlenmelerde ilk yardım
10Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçması ya da batması durumunda ilk yardım
11Boğulma ve yabancı cisim yutma durumunda ilk yardım
12Yabani hayvan saldırılarında, ısırma ve sokmalarda ilk yardım
13Uzun süreli arazi çalışmalarında sıcak, soğuk gibi etmenlerden korunma, açlık ve susuzluk gidermek için kullanılacak yöntemler
14Doğal alanda kaybolma durumunda yardım gelene kadar hayatta kalma teknikleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 – T.C. Sağlık Bakanlığı Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı, 2011. 2 – Kakillioğlu T., Kurt Z. ve Dalkılınç M. (2002): Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı, Ankara. 3 – Dramalı A., Kaymakçı Ş., Özbayır T., Yavuz M., Demir F., (2003):"Temel İlk Yardım Uygulamaları" Üçüncü ve Genişletilmiş Baskı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Ev Ödevi460
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
Ev Ödevi4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1415411141111111
ÖÇ2415511141111111
ÖÇ3415311141111111
ÖÇ4415311141111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr