Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 214401303108 | ÇEVRE KİRLİLİĞİ | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çevreye karşı duyarlılığı arttırarak çevre kirliliğini önlemenin önemini anlatmaktır. Küresel ölçekli tedbirler için ülkelerin nasıl etkin ve verimli bir biçimde yardımlaşabileceği tartışılarak, etkin bir çevre koruma için kullanılacak yöntem ve metodolojiler derste açıklanacaktır. Öğrencilerin, bu dersi aldıktan sonra, çevreye karşı daha duyarlı ve bilinçli olması için temel bir kavrayış ve bilgi birikimine sahip olmaları beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır AKMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre bilinci ve çevre sorunlarını öğrenebilme | 2 | Çevre kirliliğini kavrama | 3 | Çevre yönetimi konusunda bilgi edinme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel ekolojik kavramlar ve ilkeleri, Çevre ve insan ilişkileri, Çevre sorunları ve tarihsel gelişimi, çevre sorunlarının yerel-bölgesel ve küresel ölçekte değişen yapısı, uluslararası hukukta çevrenin algılanışı, uluslararası çevre politikalarının araçları, aktörleri ve karar alma sürecinde etkin olan değişkenler, Çevresel ekonomide içsellikler ve dışsallıklar ilkesi, Sürdürülebilir kalkınma, ekolojik ayakizi, çevre ve kalkınma hakkı, Küresel çevre politikaları ve AB uyum süreci Türkiye’nin bölgesel ve küresel ölçekte çevresel etkinliği. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre tanımı | | | 2 | Çevre ve doğa korumada tarihsel gelişmeler; sektörel çevre sorunları | | | 3 | Çevre kanunu; nüfus artışı ve çevreye etkisi | | | 4 | Doğa kirliliği - hava kirliliği | | | 5 | Doğa kirliliği - su kirliliği; sulak alanlar | | | 6 | Doğa kirliliği - toprak kirliliği; pestisitler | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Doğa kirliliği – gıda kirliliği; gürültü | | | 9 | Enerji; radyasyon; baz istasyonları ve çevreye zararları | | | 10 | Atıklar; israf | | | 11 | Biyolojik çeşitliliği koruma çalışmaları | | | 12 | Çevre sağlığı | | | 13 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre | | | 14 | Yılsonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 – Çevre Bilimleri. Prof. Dr. H. Ertürk, Ekin Kitabevi Yayınları, 2009.
2 – Türkiye’nin Çevre Sorunları. Türkiye Çevre Sorunları Vakfı, Kennedy Cad. 33/3 06660 Kavaklıdere-Ankara, 1991.
1 – Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü. Prof. Dr. Mehmet KARPUZCU, Boğaziçi Üniv. Çevre Bilimleri Enstitüsü. 3. Baskı, İstanbul, 1991.
2 – Çevre Kirliliği. Prof. Dr. Hasan Hayri TOK, Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fak. Toprak Bölümü, 1997. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|