Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
214401301107DOĞA VE AV TURİZMİSeçmeli113
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Turizmle ilgili temel kavram ve yaklaşımlar, doğa turizminin esasları ve konuyla ilgili uygulamalar konusunda öğrencileri bilgilendirmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Mete TÜRKOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Turizmle ilgili temel kavramları, çeşitleri ve özelliklerini öğrenir
2Yaban hayatı - turizm ile korunan alan - turizm ilişkilerini kavrar
3Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Turizm kavramı ve turizm ile ilişkili tanımlar, turizmin gelişimi, turizme eğilim ve etkiler, doğa turizminin çeşitli şekilleri, av turizminin tanımlaması ve karakteristik özellikleri, av turizminin doğaya olan etkileri, doğal av turizm aktivitelerinin yönetilmesi, dünyadan çeşitli örnekler, Türkiye?de doğa ve av turizmi yasal sistem ve organizasyon, Türkiye?deki temel doğa ve av turizmi uygulamaları, av ve doğa turizmi uygulamalarının idaresinde karşılaşılan problemler ve çözümleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Turizmle ilgili temel kavramlar, turizmin çeşitleri ve özellikleri
2Turizmin çevre ve ormanlar üzerindeki etkileri
3Turizmde güncel eğilimler ve yeni yaklaşımlar
4Yaban hayatına yönelik insan kullanımları
5Yaban hayatı turizmi
6Yaban hayatı turizmine yönelik uygulamalar
7Ara sınav
8Korunan alan-turizm ilişkileri
9Doğa turizmi ve ekoturizmin temel özellikleri
10Av turizmi ve etkileri
11Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamalarında ortaya çıkan sorunlar
12Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamaları
13Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamaları
14Yılsonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 – Shackley, M. L. (1996). Wildlife tourism. Cengage Learning EMEA. 2 – Ceballos-Lascurain, H. (1996). Tourism, ecotourism, and protected areas: The state of nature-based tourism around the world and guidelines for its development. Iucn. 3 –Higginbottom, K. (2004). Wildlife tourism. Altona: Common Ground.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav180
Ev Ödevi220
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Ev Ödevi224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1244434444114345
ÖÇ2244434444114345
ÖÇ3244434444114345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr