Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 214401301107 | DOĞA VE AV TURİZMİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Turizmle ilgili temel kavram ve yaklaşımlar, doğa turizminin esasları ve konuyla ilgili uygulamalar konusunda öğrencileri bilgilendirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Mete TÜRKOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Turizmle ilgili temel kavramları, çeşitleri ve özelliklerini öğrenir | 2 | Yaban hayatı - turizm ile korunan alan - turizm ilişkilerini kavrar | 3 | Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Turizm kavramı ve turizm ile ilişkili tanımlar, turizmin gelişimi, turizme eğilim ve etkiler, doğa turizminin çeşitli şekilleri, av turizminin tanımlaması ve karakteristik özellikleri, av turizminin doğaya olan etkileri, doğal av turizm aktivitelerinin yönetilmesi, dünyadan çeşitli örnekler, Türkiye?de doğa ve av turizmi yasal sistem ve organizasyon, Türkiye?deki temel doğa ve av turizmi uygulamaları, av ve doğa turizmi uygulamalarının idaresinde karşılaşılan problemler ve çözümleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Turizmle ilgili temel kavramlar, turizmin çeşitleri ve özellikleri | | | 2 | Turizmin çevre ve ormanlar üzerindeki etkileri | | | 3 | Turizmde güncel eğilimler ve yeni yaklaşımlar | | | 4 | Yaban hayatına yönelik insan kullanımları | | | 5 | Yaban hayatı turizmi | | | 6 | Yaban hayatı turizmine yönelik uygulamalar | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Korunan alan-turizm ilişkileri | | | 9 | Doğa turizmi ve ekoturizmin temel özellikleri | | | 10 | Av turizmi ve etkileri | | | 11 | Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamalarında ortaya çıkan sorunlar | | | 12 | Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamaları | | | 13 | Türkiye'de doğa ve av turizmi uygulamaları | | | 14 | Yılsonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 – Shackley, M. L. (1996). Wildlife tourism. Cengage Learning EMEA.
2 – Ceballos-Lascurain, H. (1996). Tourism, ecotourism, and protected areas: The state of nature-based tourism around the world and guidelines for its development. Iucn.
3 –Higginbottom, K. (2004). Wildlife tourism. Altona: Common Ground. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 2 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|