Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
214401301106DOĞAL KAYNAK YÖNETİMİ VE EKONOMİSİSeçmeli112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin çevre ve doğal kaynaklar ekonomisi konularını öğrenmelerini ve böylece çevre ve ekonomiye farklı bir bakış açısıyla bakmalarını sağlayarak tarım, doğal kaynaklar ve çevre konusundaki duyarlılıklarını artırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Muhittin KULAK
Öğrenme Çıktıları
1Çevre ve doğal kaynak sorunlarına karşı daha duyarlı davranabilme
2Çevre sorunları konusundaki olayları ekonomik bakış açısıyla yorumlayabilme
3Güncel çevre sorunlarının daha fazla farkında olabilme ve kaynakların kullanımı ve korunması konularını tartışabilme
4Dönem ödevi yazma deneyimi ile araştırma, analiz ve sentez yapma becerisi kazanabilme
5Tarımsal dışsallıklar konusunu analiz edebilme
6Genel çevre sorunları ve tarımsal dışsallıklara yönelik çözüm üretebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çevre ekonomisine giriş, Çevreyi ve doğal kaynakları değerleme, Mülkiyet hakları, Dışsallıklar, Coase teoremi, Çevresel problemler, Piyasaların Düzenlenmesi, Geri dönüşümlü kaynaklar, Kaynak Kıtlığı Sonlu Çevrede Büyüme, Ticaret ve çevre, Ulaşım ve çevre, Kaynaklar ve enerji
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi ve Temel Kavramlar
2Doğal Kaynaklar, Çevre ve Ekonomi Arasındaki Bağlantılar
3Ekonomik Büyüme ve Çevre Sorunları; Kamusal Mallar ve Çevresel Dışsallıklar
4Tarımsal Dışsallıklar ve Sonuçları
5Doğal Kaynakların Tanımı ve Sınıflandırılması, Yenilenebilir ve Yenilenemez Kaynaklar
6Kıtlık, Doğal Kaynaklar, Tüketim ve Nüfus İlişkisi
7Ara Sınav
8Türkiye’nin Su Kaynakları Potansiyeli, Kullanımı ve Sorunları
9Türkiye’nin Toprak Kaynakları Potansiyeli, Kullanımı ve Sorunları
10Türkiye’nin Toprak Kaynakları Potansiyeli, Kullanımı ve Sorunları; Toprak ve Su Kaynaklarının Sürdürülebilir Kullanımı ve Tarım Sektörü
11İklim Değişikliği ve Tarım
12Çevre Kirliliği ve Tarımsal Dışsallıklar
13Türkiye’de Tarım-Çevre Sorunlarına Yönelik Uygulamalar
14Yılsonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 – Başol, K., Durman, M., Önder, H. (2007). Doğal Kaynakların ve Çevrenin Ekonomik Analizi, ISBN: 9789752531116. 2 – Hartwick, J.M., Olewiler,N. (1998). The Economics of Natural Resource Use, ISBN: 0321014286. 3 – Hanley, N., Shogren, J.F., White, B. (2007). Environmental Economics in Theory and Practice, ISBN: 139780333971376. 4 – Karacan, A.R. (2012). Çevre Ekonomisi ve Politikası, E.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayın No:6, ISBN: 9789754837513. 5 – Kolstad, C.D. (2000). Environmental Economics, Oxford University Press. 6 – Tisdell, C.A. (2005). Economics of Environmental Conservation, Edward Elgar Publishing. 7 – Tietenberg, T. (2004). Environmental Economics and Policy, ISBN: 0321194128.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Proje Hazırlama120
Ev Ödevi110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri70
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri30
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Proje Hazırlama11010
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)68
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1111451111111514
ÖÇ2111451111111515
ÖÇ3111351111111515
ÖÇ4111351111111514
ÖÇ5111451111111513
ÖÇ6111551111111515
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr