Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
3320003100PAZARLAMA ARAŞTIRMASIElective234
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Öğrencinin, problemi açık bir şekilde ortaya koyabilmesini ve pazarlama araştırma amacını belirleyebilmesini, problemin özelliği ve araştırmanın niteliğine göre pazarlama araştırması için veri kaynaklarını ve veri toplama yöntemlerini belirleyebilmesini, problemin özelliğine göre, pazarlama araştırmasında örnek kitleyi belirleyebilmesini ve örnekleme sürecini yerine getirebilmesini, verileri toplayıp analiz ederek, raporlayabilmesini sağlamaktır
Name of Lecturer(s)
Öğr. Gör. Murat YILMAZ
Learning Outcomes
1Araştırma için gerekli verileri toplama yeteneğinin kazanılması
2Pazarlama araştırması analizlerini yapabilecek yeteneğin kazanılması
3Araştırma raporu hazırlama ve sunma yeteneğini kazandırılması
Mode of Delivery
İkinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Pazarlama Araştırması Kavramı; Tanımı; Önemi ve Uygulama Alanları; Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi ve Sınırları; Organizasyon İçindeki Yeri; Araştırma Sürecinin Tanımlanması; Problemin Ortaya Konması; Veri Kaynaklarının Belirlenmesi; Örnekleme; Örnekleme Yöntemleri ve Hataları; Veri Toplamada Kullanılacak Yöntemin Seçimi: Anket, Gözlem, Deney, Projeksiyon, Ölçekleme yöntemi; Verilerin Toplanması, Verilerin dökümü ve analizi: Tek değişkenli ve çok değişkenli analizler; Araştırma Raporunun Hazırlanması; Pazarlama Araştırmasının Türleri.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Pazarlama araştırmasının önemi.
2Pazarlama araştırmasının diğer akademik alanlarla olan ilgisi ve organizasyonda pazarlama araştırmasının yeri.
3Pazarlama araştırması süreci.Pazarlama araştırması kavramı, pazarlama araştırmasının tanımı.
4Pazarlama araştırmasında problemin tanımlanması.
5Örnekleme ve örnekleme yöntemleri, ikincil veriler
6Anket ve anket yöntemleri
7Soru ve ölçek türleri
8Ara sınav
9Pazarlama araştırmasında gözlem ve gözlem yöntemleri
10Pazarlama araştırmasında deney yöntemi.
11Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması.
12Verilerin analizi
13Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi
14Pazarlama araştırma raporunun hazırlanması.
Recommended or Required Reading
Tenekecioğlu, Birol, (1998) Pazarlama Araştırması, Eskişehir Tokol,Tuncer,(2013) Pazarlama Araştırması, Bursa
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma13452
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOTAL WORKLOAD (hours)99
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
LO12   5    1  2 
LO2 3 4    1 53  
LO3  1    2     2
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr